وضعیت آب و هوا در ۲۹ تیرماه/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور

 امروز سه‌شنبه، در جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان، برخی نقاط هرمزگان و بوشهر، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس واقع در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، شرق خوزستان و نیز ارتفاعات البرز مرکزی و روز چهارشنبه در هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب و نیمه غربی فارس و ارتفاعات مرکزی و جنوبی زاگرس در کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، خوزستان، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

پنجشنبه و جمعه و شنبه، در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود. پنجشنبه در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری بارش پراکنده رخ می‌دهد.

جمعه به سبب شمالی شدن جریانات برروی دریای خزر در استان‌های گیلان، غرب مازندران و اردبیل به تدریج افزایش ابر، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

شنبه، بارش علاوه بر مناطق ذکر شده، به شرق مازندران هم کشیده می‌شود و در شمال آذربایجان شرقی و غربی و نیز جنوب فارس رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

جمعه تا یکشنبه دریای خزر مواج است و اردبیل و استان‌های ساحلی خزر تا یکشنبه نسبت به امروز، ۴ تا ۸ درجه خنک‌تر می‌شوند.

شمال غرب کشور نسبت به امروز، تا یکشنبه، ۳ تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود و بقیه مناطق کشور دمای هوا روندی افزایشی خواهد داشت.

گفتنی است که طی پنج روز آینده در نیمه شرقی کشور در پاره‌ای از مناطق استان سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، شرق کرمان و شمال سیستان و بلوچستان (به ویژه منطقه زابل) در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک و احتمال کاهش کیفیت هوا و دید افقی همراه خواهد بود.

تا پایان هفته دریای عمان به ویژه در مناطق شرقی مواج است. تنگه هرمز، سه‌شنبه در طی ساعات شب و در طی چهارشنبه و پنجشنبه مواج خواهد بود.