مرگ می تازد/ مقابله با کرونا در انتظار تصمیمی قاطع

آمار مرگ و میر کرونایی ها در کشور از مرز 96 هزار نفر گذشته و روزها و شبهای تلخی را مردم تجربه کرده و بیمارستان ها سراسر از بیماران کرومایی لبریز است.

از ابتدای کرونا تا به امروز هنوز نتوانسته ایم با مدیریتی صحیح این بیماری و ویروس منحوس را کنترل کنیم. هنوز برخی متخصصان معتقدند که ما در پیک پنجم نیستیم و همچنان همان پیک اول کرونا ادامه دارد.

سوال اساسی اینجاست که چه کسانی مقصر این وضعیت کرونایی در کشور هستند؟

متاسفانه از ابتدای شیوع کرونا در ایران تنها با پایین و بالا رفتن اعداد و ارقام آمارهای بیماران کرونایی و تعداد مرگ و میرهای روزانه سر و کار داریم و از همان روز اول دو قطبی های نان و جان به وجود آمد.

مهمترین نکته در این میان این است که حالا مبتلایان جدید ویروس کرونا در ایران در جهان رتبه اول را به دست آورده و این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

بسیاری از افراد در این مدت دم از تعطیلی های سراسری زدند و برخی نیز خطر به خطر افتادن معیشت مردم را گوشزد کردند اما آنچه در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است اینکه بر خلاف ادعاهای واهی برخی مسئولان، مدیریت کرونا به شیوه صحیحی انجام نشد.

نداشتن مدیریت واحد برای کنترل بحران امروز کشور را بحرانی تر از گذشته کرده است. متاسفانه آمار جامع و کامل و سامانه ای قوی برای شناسایی افرادی که معیشت آنها با مشکل روبرو است نداریم و تصمیمات جزیره ای که در دولت آقای روحانی گرفته شد کار را به اینجا رسانده است.

امروز بیش از هر زمانی به مدیریت واحد و قوی و استفاده از تمام ظرفیتهای کشور برای کنترل این بحران کرونایی نیاز داریم و این مساله جز ب برنامه ریزی دقیق و مدیریت قاطع امکان پذیر نیست.

امروز باید تصمیمی قاطع در مقابل کرونا گرفت که هم مردم رنج دیده از مشکلات معیشتی را در نظر داشت و هم کنترل این پاندمی عجیب را فرسایشی تر از گذشته نکند.

همدلی و وفاق تمام دستگاههای اجرایی کشور و استفاده از ظرفیت ها می تواند کرونا را به زانو درآورد و مردم منتظر اقدامی سریع،قاطع، هوشمندانه و با برنامه هستند.