بهترین رژیم غذایی برای سلامتی قلب + جزئیات

 محققان دانشگاه ناپل نزدیک به ۱۰۰ مطالعه در مورد ارتباط بین خطر بیماریهای قلبی و عادات غذایی را بررسی کردند. آن‌ها بر دسته‌های خاصی از مواد غذایی مانند گوشت قرمز ، مرغ، تخم مرغ، لبنیات، آجیل و غلات تمرکز کردند.

بهترین رژیم غذایی برای سلامتی قلب چیست؟

آن‌ها دریافتند که رعایت رژیم غذایی گیاهی غنی از سبزیجات و گوشت کم، با سلامت بهتر قلب و کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی مرتبط است.

این مطالعه نشان می‌دهد که کاهش مصرف کره و گوشت قرمز به نفع سبزیجات برگ دار، گوجه فرنگی و روغن زیتون می‌تواند از قلب شما محافظت کند.

این مطالعه ارتباط واضحی بین شانس بیشتر ابتلا به بیماری‌های قلبی و رژیم‌های غذایی حاوی گوشت فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس نشان داد.

بهترین رژیم غذایی برای سلامتی قلب + جزئیات

بر اساس داده‌ها، گوشت قرمز همچنین به طور قابل توجهی با خطر بیماری‌های قلبی مرتبط است. این مطالعه نشان داد که جایگزینی گوشت قرمز با سایر منابع پروتئینی برای سلامت قلب مفید است.

بر اساس این مطالعه کره با خطر متوسط بیماری قلبی در حد اعتدال ارتباط مستقیم ندارد. با این حال، محققان خاطرنشان کردند که حاوی بسیاری از چربی‌های رژیمی است که می‌تواند سلامت قلب را به خطر بیندازد و دریافتند که جایگزینی آن با روغن زیتون با کاهش خطر بیماری ارتباط دارد.

این مطالعه نشان داد که ماهی و مرغ با خطرات یکسانی همراه نبودند و نشان داد که گنجاندن برخی محصولات حیوانی در رژیم غذایی سالم خوب است.

سبزیجات برگ سبز و گوجه فرنگی برای قلب شما عالی هستند.

بر اساس این مطالعه، خوردن حداقل دو وعده سبزیجات در روز تا ۳۴ درصد خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. سبزیجات برگ سبز و گوجه فرنگی بیشترین فایده را دارند.

مصرف میوه نیز برای سلامت قلب مفید است، میوه‌هایی که فیبر و ریز مغذی بیشتری دارند، مانند سیب، توت و مرکبات، برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی بهتر است.

این مطالعه نشان داد که میوه‌های فرآوری شده مانند آب میوه و کنسرو میوه می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.