بانوان مصرف این دمنوش های گیاهی را در برنامه روزانه خود قرار دهند/ اسامی دمنوش های مفید + طرز تهیه

خیلی وقت است که دمنوش های گیاهی جای خود را دوباره در برنامه روزانه ما باز کرده‌اند و خیلی از ما نوشیدن آن‌ها را به چای ترجیح می‌دهیم زیرا معتقدیم دمنوش ‌ها خواص درمانی بیشتری نسبت به چای دارند.

 به بررسی فواید چند دمنوش برای خانم‌ها می‌پردازیم.

1. دمنوش گزنه

گزنه استرس را کاهش می‌دهد، سموم بدن را دفع می‌کند و پوستی سالم و درخشان را برای شما به ارمغان می‌آورد.

متخصصان گیاهان دارویی اغلب این گیاه را برای کاهش خونریزی بیش از حد و بهبود کیفیت و بالا بردن میزان شیر مادر، برای خانم های باردار و شیرده توصیه می‌کنند. گزنه دارای آهن و ویتامین K است و برای داشتن ناخن‌های قوی و موهای سالم به شما کمک می‌کند.

2. دمنوش گیاه پنج انگشت ( درخت عصمت)

دمنوش پنج انگشت گیاهی برای زنان است که تقریباً منحصراً در موارد مربوط به چرخه قاعدگی استفاده می‌شود. این گیاه مدت‌هاست که به عنوان یک تثبیت کننده هورمون، برای تنظیم قاعدگی، مبارزه با سندروم پیش از قاعدگی و باروری استفاده می‌شود. همچنین در دوران یائسگی برای تعادل هورمون ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بانوان مصرف این دمنوش های گیاهی را در برنامه روزانه خود قرار دهند/ اسامی دمنوش های مفید + طرز تهیه

3. دمنوش برگ تمشک قرمز

برگ تمشک قرمز، یکی دیگر از گیاهان غنی از ویتامین و مواد معدنی است که سرشار از آهن و کلسیم، فسفر، پتاسیم، منیزیم، منگنز و ویتامین‌های A ، C و E است. دمنوش برگ تمشک قرمز، حاوی ترکیبی است که برای تقویت عضلات رحم شناخته می‌شود و برای خانم‌های باردار و دوران قاعدگی مفید است. در یک مطالعه نشان داده شده که ممکن است این دمنوش زایمان را کوتاه کند و عوارض آن را کاهش دهد. همچنین ترکیب ویتامین‌ها و مواد معدنی در برگ تمشک قرمز، منجر به استحکام دندان‌ها و استخوان‌ها می‌شود.

4. دمنوش آشواگاندا(بوزیدان)

این گیاه سابقه طولانی در طب سنتی دارد و برای جلوگیری از استرس و اضطراب استفاده می‌شود. همچنین این گیاه باعث آرامش سیستم عصبی و خواب راحت می‌شود. از دیگر فواید این دمنوش، می‌توان به متعادل سازی هورمون‌ها در دوران یائسگی، افزایش سطح انرژی و بهبود خلق و خو اشاره کرد. همچنین با نوشیدن این دمنوش خطر ابتلا به سرطان، آلزایمر و دیابت نوع 2 کاهش می یابد.

5. دمنوش دونگ کوئی

این دمنوش برای دوران قاعدگی و یائسگی توصیه می‌شود به این دلیل که به عنوان متعادل‌کننده هورمون ها عمل می‌کند. بهتر است آن را قبل یا بعد از قاعدگی مصرف کنید و از نوشیدن آن در طول قاعدگی و در دوران بارداری بپرهیزید.