نگرانی از ورود اُمیکرون به خوزستان از مرز آبی

فرهاد ابول‌نژدیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخلاف مصوبات ستاد کرونا ، پلیس گذرنامه بندر امام(ره) برای اتباع کشورهای هند، پاکستان و آفریقای جنوبی روادید صادر کرده و اجازه داده وارد شهر شوند.

وی افزود: طبق آخرین مصوبات ستاد مقابله با کرونا ، اگر تبعه این کشور‌ها حتی تست منفی داشته باشند نباید اجازه خروج از کشتی و ورود به کشور به آن‌ها داده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: سازمان بهداشت جهانی هشدار داده و خواستار آمادگی همه کشور‌ها از نظر شیوع نوع جدید اُمیکرون شده است، بنابراین باید از این فرصت برای افزایش پوشش واکسیناسیون استفاده شود.

نگرانی از ورود اُمیکرون به خوزستان از مرز آبی

وی با اشاره به انجام مراقبت‌ها در مرزهای زمینی شلمچه و چذابه خاطرنشان کرد: در این مدت یک هزار و ۳۴۱ شهروند ایرانی از طریق این مرز‌ها وارد کشور شدند که از ۷۳۱ نفر تست گرفته شد و مابقی تست همراه خود داشتند. در مجموع، یک مورد مثبت شناسایی شد که قرنطینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان وضعیت مطلوب از لحاظ کرونا در استان خوزستان، ابراز کرد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که روز گذشته به ازای هر یک صد هزار نفر ۹.۶ به کرونا مبتلا شدند و اکنون شاهد کمترین میزان ابتلا از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هستیم.

ابول‌نژادیان ادادمه داد: این هفته ۳۸ هزار دز واکسن جدید و خوب پاستوکووک‌پلاس وارد خوزستان شد. این واکسن برای افرادی بالای ۶۰ سال، دارای بیماری زمینه‌ای و خاصی که دو دز اول را از نوع آسترازنکا یا اسپوتنیک دریافت کرده‌اند، تزریق می‌شود.

وی گفت: : در هفته گذشته ۱۳ شهر با پوشش واکسیناسیون بالای ۸۰ درصد داشتیم که اکنون به ۱۵ شهر افزایش یافته‌اند. پیشرفت واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال نیز در لالی، حمیدیه، کرخه، خرمشهر، هویزه، دشت آزادگان، کارون و باوی نسبت به میانگین متوسط استانی بالاتر بوده است.