درمان سرفه به روش خانگی + آموزش

هیچ‌چیز بدتر از این نیست که سرفه آزاردهنده داشته باشید. این سرفه‌ها می‌تواند شما را در طول شب نگه دارد و در کار اختلال ایجاد کند و باعث شود احساس بدبختی کنید.

قرقره آب‌نمک

نمک به‌عنوان یک عامل ضدالتهاب از زمان‌های بسیار دور استفاده می‌شود. اثر ضدالتهابی قرقره آب‌نمک اغلب چند ساعت طول می‌کشد، اما هر چه محلول را در تماس با بافت‌های گلو داشته باشید، بهتر است. بنابراین سرتان را عقب بگیرید و تکانی خوب به آن بدهید و این روند را چند بار در روز تکرار کنید. این‌کار سرفه‌های ناشی از کرونا را نیز بهبود می‌بخشد.

درمان سرفه به روش خانگی + آموزش

زنجبیل تازه برای درمان سرفه

قدرت درمانی زنجبیل برای کرونا و علایم آن شناخته شده است. اقدام شدید ضدالتهابی زنجبیل به تسکین گلودرد و مجاری تنفسی کمک می‌کند. می‌توانید عصاره زنجبیل تازه را بگیرید و آن را با مقدار برابر عسل مخلوط کنید تا شربت سرفه درست شود. فقط چند قطره از آن را برای تسکین گلودرد مصرف کنید.

عسل و لیمو

آب‌لیمو و عسل در درمان سرفه‌ها به شما کمک می‌کند. این نوشیدنی سبک بهتر است درست قبل از وقت خواب مصرف شود تا گلودرد را تسکین و دستگاه تنفسی را در طول شب مرطوب نگه دارد.

شیر زردچوبه معجزه‌ای در درمان سرفه

زردچوبه می‌تواند با باکتری‌ها و ویروس‌ها مبارزه کند. علاوه بر تسکین التهاب، در درمان سرفه به خاطر عفونت گلو و عفونت دستگاه تنفسی بسیار موثر است. ترکیب شیر و زردچوبه برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با علائم امیکرون بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای درست کردن شیر زردچوبه دو قاشق چای‌خوری زردچوبه را در یک فنجان شیر آب گرم مخلوط کنید و دو بار در روز بنوشید.

شیرین‌بیان موثر در علاج سرفه

ریشه‌های خشک‌ شده این گیاه به‌عنوان درمان سنتی سرفه استفاده می‌شود. شیرین‌بیان می‌تواند در اشکال مختلف برای تسکین گلودرد، سرفه، برونشیت و دیگر بیماری‌های التهابی دستگاه تنفسی به کار رود. حتی می‌تواند گرفتگی سینه ناشی از التهاب حنجره را درمان کند. برای درست کردن چای این گیاه، یک قاشق چای‌خوری از پودر ریشه شیرین‌بیان را در دو فنجان آب بجوشانید. پودر شیرین‌بیان را می‌توان به فلفل سیاه یا چای گیاهی به‌عنوان یک شیرین‌کننده اضافه کرد.

روغن سیاه‌دانه عامل درمان سرفه

دانه‌های خاک شده سیاه‌دانه را می‌توان با عسل برای درمان سرفه ترکیب کرد، اما روغن سیاه‌دانه حتی قوی‌تر هم هست. یک قاشق چای‌خوری روغن سیاه‌دانه فشرده با یک قاشق چای‌خوری عسل را دو بار در روز مخلوط کنید. گزارش‌ شده است این مخلوط، سرماخوردگی و آنفولانزا، آلرژی‌ها، ورم لوزه، التهاب حنجره، برونشیت، ذات‌الریه، سل و آسم را درمان می‌کند.

چای مریم‌گلی

مریم‌گلی گیاهی دارویی است که به‌طور گسترده در سراسر دنیا برای درمان سرفه و نیز بیماری‌های تنفسی به کار می‌رود.

یک‌ مشت برگ خشک یا تازه مریم‌گلی را در چهار فنجان آب جوش ۵ تا ۱۰ دقیقه خیس کنید، می‌توانید هر روز سه تا لیوان چای مریم‌گلی بخورید و حتی اگر عفونت گلو دارید از آن استفاده کنید.