وضعیت آب و هوا در ۱۷ اسفند؛ تا صبح فردا باران می‌بارد

روز سه‌شنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و در بخش‌هایی از جنوب، شمال‌غرب، سواحل دریای خزر و دامنه‌های و ارتفاعات جنوبی البرز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. بیشینه بارش‌های سه‌شنبه در استان‌های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی و کرمان است.

این سامانه بارشی صبح روز چهارشنبه به فعالیت خود خاتمه داده و سامانه دیگری از بعد از ظهر این روز از سمت شمال غرب وارد کشور شده و در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و دامنه‌های و ارتفاعات جنوبی البرز سبب بارش باران، وزش باد شدید موقت و در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف خواهد شد.

این سامانه روز‌های پنجشنبه و جمعه علاوه بر مناطق مذکور در سواحل غربی دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از شمال شرق کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

روز شنبه در استان‌های ساحلی خزر بارش باران و در بخش‌هایی از شمال غرب، شرق و جنوب کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد.

طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه شکل گیری توده گرد و خاک در کشور‌های همسایه و انتقال آن به استان‌های غرب، جنوب غرب و جنوبی کشور باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این نواحی خواهد شد.

علاوه بر این طی روز‌های پنجشنبه و جمعه و شنبه وزش باد شدید در نواحی مرکزی کشور، موجب خیزش گرد و خاک در این مناطق می‌شود. از سه‌شنبه تا پایان هفته افزایش نسبی دما برای غالب نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت آب و هوا در ۱۷ اسفند

همچنین روز‌های پنجشنبه تا شنبه نواحی غربی دریای خزر و خلیج فارس مواج است.