طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت باعث افزایش بار مالی دولت نمی‌شود

سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح ساماندهی قرارداد‌های کارکنان دولت یکی از طرح‌های موجود در مجلس است و درخواست نمایندگان برای اینکه این طرح در اولویت قرار بگیرد رو به افزایش است.

حسینی معتقد است این طرح باعث افزایش بار مالی دولت نمی‌شود و روی این طرح حدودا یک سال کار انجام شده است، نزدیک به ۴۷۰ هزار نفر هستند که از نظر امنیت شغلی شاید نتوانند برای فردای خود برنامه ریزی کنند. 

اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی هم درباره این طرح گفت: افرادی که در حال حاضر با وزارتخانه ها و سازمان ها ارتباط دارند چه مستقیم و چه با واسطه شرکت‌ها حقوق آنها پرداخت می‌شود دولت را مکلف کرده ایم که ساماندهی کند؛ به این شکل که یک فراخوان داده می‌شود برای کلیه افرادی که شرکتی، قراردادی و پیمانی هستند داده می‌شود و آزمونی برای این افراد برگزار می شود و بعد از سیر گزینش جذب دستگاه مربوط می‌شوند و سپس بعد از طی مراحل گزینش که روال خود را دارد بعد از یک یا دو سال تبدیل به رسمی می‌شوند.»

«با اجرای این طرح تبعیض و بی‌عدالتی در فرصت‌های شغلی از بین می‌رود و ایجاد امنیت شغلی را در پی خواهد داشت.»

حسینی گفت: در وضعیت فعلی دولت هزینه‌های ناملموسی را متحمل می‌شود و نارضایتی در بین کارکنان دولت و ناامنی روانی به لحاظ اشتغال هم وجود دارد و اجحاف‌های زیادی به کارکنان و کارمندان اداری می‌شود،  متأسفانه ما در حال حاضر بیش از ۱۷ نوع قرارداد داریم که فاقد امنیت شغلی هستند که قصد داریم آنها را ساماندهی کنیم.

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت باعث افزایش بار مالی دولت نمی‌شود

به گفته این نماینده مجلس، تفاوت پرداخت ها، عدم رصد پرداخت و بدون ثبت در سامانه مشخص از جمله مشکلات فعلی ما است که با این طرح همگی حل خواهد شد. این طرح به نفع دولت است و به وضعیت قرارداد‌ها نظم می‌دهد.