هشدار برای واکسیناسیون علیه سرخک

جلال الدین بطحائی اظهار کرد: واکسن سرخک در دو نوبت یک سالگی و ۱۸ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود و برخی والدین به علت شیوع کرونا و ترس از ابتلا به مراکز مراجعه نکرده و کودکانشان تاکنون واکسن‌های لازم را دریافت نکرده‌اند که توصیه می‌شود این افراد هر چه سریعتر برای تکمیل واکسیناسیون فرزندانشان اقدام کنند و تمامی مراکز آمادگی ارائه خدمات به آنها را دارد.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی از شیوع سرخک در استان همدان مشاهده نشده و بر اساس هشدار وزارتخانه به علت جابجایی جمعیت و مهاجرت‌ها نسبت به بیماری سرخک نیز در صورت مشاهده موارد مشکوک پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

هشدار برای واکسیناسیون علیه سرخک

بطحائی با بیان اینکه در حال حاضر پوشش واکسیناسیون علیه سرخک که طبق روال‌های گذشته از قدیم انجام می‌شود و پوشش بیش از ۹۰ درصدی دارد، تصریح کرد:  خانواده‌هایی که تاکنون برای دریافت و تکمیل واکسیناسیون کودکانشان اقدام نکرده‌اند هر چه سریعتر باید  مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه واکسن سرخک مانند سایر واکسن‌های موجود ریسک انتقال بیماری و شدت ابتلا را کاهش می‌دهد، تصریح کرد:  واکسن سرخک مانند سایر واکسن‌ها ریسک ابتلا را کاهش می‌دهد و ایمنی‌ لازم را در بدن ایجاد می‌کند.

هشدار برای واکسیناسیون علیه سرخک

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار علوم پزشکی همدان با بیان اینکه علائم بیماری سرخک پیچیده نیست، خاطرنشان کرد: والدین در صورت مشاهده تب و بثورات باید به پزشک مراجعه کنند و در صورت مشکوک بودن به سرخک نیز، نمونه گیری و آزمایشات لازم انجام می‌شود.