کشف محموله ۵۷۰ کیلو گرمی مخدر شیشه

فریده زبیدی، معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در راستای بالارفتن حساسیت از حیث احتمال افزایش جاسازی های حرفه ای موادمخدر، لزوم تقویت گمرکات مرزهای شرقی، در دستور کار گمرک جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و اخیراً اقدامات قابل توجهی در زمینه تهیه و استقرار دستگاههای ایکس ری و افزایش تعداد سگ های مواد یاب انجام شده است.  

وی افزود: امروز کارکنان و ماموران گمرک ماهیرود با توجه به حساسیت های اعلامی و آموزش های تخصصی، با احتمال جاسازی مواد مخدر در داخل تانکر حمل سوخت به رانندگی تبعه افغانستانی، بررسی از این کشنده و تانکر سوخت را در دستور کار قرار دادند و متوجه جاسازی حرفه ای مواد در داخل تانکر خالی می شوند.  

زبیدی گفت: با همکاری بخش های مختلف گمرک ماهیرود و هماهنگی با ستاد گمرک ایران، بدنه تانکر حمل سوخت با برش های تخصصی مورد کنترل قرار می گیرد و در مجموع ۵۷۰ بسته یک کیلوگرمی معادل ۵۷۰ کیلوگرم ماده مخدر مت‌آمفتامین (شیشه) کشف می شود.  

کشف محموله ۵۷۰ کیلو گرمی مخدر شیشه

معاون حقوقی و نظارت گمرک افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضایی و تنظیم صورتجلسه کشف، مواد مخدر مکشوفه توزین و همراه با متهم و تانکر مربوطه به نمایندگان پلیس مبارزه با مواد مخدر تحویل شد.

زبیدی در ادامه با اشاره به لزوم تجهیز مبادی رسمی کشور به دستگاه های ایکس ری و سگ های مواد یاب اعلام کرد: ساختار سازمانی گمرکات اجرایی کشور در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیازمند اصلاح و بازنگری بوده و انشاالله در صورت به کارگیری نیروهای متخصص بیشتر، متعهد و آموزش دیده، نتایج مطلوب‌تری حاصل خواهد شد.

وی افزود: محموله ۵۷۰ کیلوگرمی شیشه کشف شده یکی از بزرگترین کشفیات گمرک بوده است.