فواید ورزش برای نوجوانان

در بخش مراقبت های بهداشتی دانشگاه میسوری،تیم پزشکی نوجوانان ما،کودکان را تشویق می کنند تا در رشته های ورزشی و سایر فعالیت های فیزیکی مشارکت کنند.تمرین فیزیکی برای ذهن،جسم و روح مفید است.

ورزش های تیمی کمک شایانی در یادگیری ،مسئولیت پذیری،فداکاری ،رهبری و سایر مهارت ها در نوجوانان دارند.

۱- ورزشکاران عملکرد بهتری از نظر تحصیلی دارند.

انجام یک ورزش نیازمند زمان و انرژی ست.اغلب مردم بر این باورند که فعالیت های ورزشی موجب عقب افتادگی دانش آموزان ورزشکار از تکالیف مدرسه اشان می شود.

گرچه این ادعا صحیح می باشد. تمامی رشته های ورزشی نیاز به حفظ،تکرار و یادگیری دارند-مجموعه مهارت هایی که مستقیما به کار کلاسی مرتبط است- همچنین مهارت های مربوط به تصمیم گیری و هدف گذاری که مستلزم انجام یک رشته ی ورزشی است، می تواند این مهارت ها را به کلاس درس نیز منتقل کند.

۲- ورزش ،کار تیمی و مهارت های حل مسائل را آموزش می دهد.

جنگ بر سر یک هدف مشترک با همکاری سایر هم تیمی ها و مربیان،به شما یاد می دهد که چگونه کار گروهی کنید و به طور موثر مشکلات خود را حل کنید. این تجربیات در مواجهه با مشکلات خانه و محل کار نیز بسیار موثر است.

۳-فواید ورزش بر سلامت جسانی

به وضوح مشخص است که ورزش در رسیدن به تناسب اندام و حفظ وزن سالم به شما کمک میکند،همچنین باعث تشویق شما به تصمیم گیری در عادات مربوط به سلامتی از جمله، نکشیدن سیگار و اجتناب از نوشیدنی های الکی می شود. ورزش زوایای پنهانی نیز دارد از جمله جلوگیری از پوکی استخوان و احتمال ابتلا به سرطان سینه در اینده را کاهش می دهد.

۴- ورزش باعث ایجاد عزت نفس می شود.

مشاهده ی نتیجه ی تلاش،و دستیابی به اهداف،موجب ایجاد عزت نفس می شود.

دستیابی به یک هدف ورزشی یا رسیدن به تناسب اندام ،شمارا تشویق به رسیدن به دیگر اهداف از پیش تعیین شده اتان میکند.این یک امر باارزش و هیجان انگیز است.

۵- ورزش،موجب کاهش فشار و استرس می شود.

ورزش یک راهکار طبیعی برای رهایی و بیرون امدن از فشار و استرس هست.همچنین می توان با یافتن دوستان جدید یک سیستم پشتیبان در کنارتان داشته باشین.

زمانی که تحت فشار هستین،هم تیمی خود را صدا زده ،با او به باشگاه بروید و با او بازی کنید.

محمد حسین ملکی