به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، محمد مهدی زاده پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در بیرجند، اظهارداشت: براساس بررسی انجام شده دو میلیون ۷۰۰ هزار بیسواد زیر ۵۰ سال در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه طی سه سال آینده آمار بی ‌سوادان زیر ۵۰ سال کشور به صفر خواهد رسید، افزود: در این راستا جشن محو بیسوادی تا پایان سال ۹۳ در سطح کشور برگزار می شود.

مهدی زاده با اشاره به جمع ‌آوری اطلاعات اسمی بی ‌سوادان در سطح کشور، تصریح کرد: در حال حاضر ادغام نهضت سواد آموزی به منظور استفاده بهینه از ظرفیتهای آموزش و پرورش انجام شده است.

معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشور با اشاره به تعیین تکیلف تعدادی از آموزشیاران برای انتقال به آموزش و پروزش طی سال گذشته، بیان کرد: در حال حاضر ۱۶ هزار آموزشیار نهضت سواد آموزی در کشور مشغول فعالیت هستند.

وی از راه‌ اندازی دوره انتقال معادل ششم ابتدایی در کشور در سال جاری خبر داد و گفت: در این راستا طی سال گذشته دوره سوادآموزی راه ‌اندازی شده است.

مهدی ‌زاده برگزاری دوره ‌های آموزشی برای مدیران مدارس و مجتمع‌ های آموزشی و پرورشی را از جمله برنامه های سال جاری نهضت سوادآموزی عنوان کرد و بیان داشت: شرکت تمامی مدیران در یک دوره ۱۶ ساعته مربوط به بزرگسالان برای آشنایی با شرح وظایف و ساختار جدید در این زمینه پیش بینی شده است.

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور در پایان یادآور شد: پالایش اطلاعاتی مربوط به بی سوادان و تطبیق آن با آمار سرشماری سال گذشته از دیگر برنامه های امسال این مجموعه است.