۹۴ درصد دانش آموزان در مدارس حاضر شده اند

صادق ستاری فرد سخنگوی آموزش و پرورش در گفت و با باشگاه خبرنگاران جوان درباره بازگشایی مدارس گفت: استقبال بسیار خوبی از آموزش حضوری شده است و از همه خانواده‌ها و همچنین معلمین تشکر می‌کنم که در این وضعیت که نگرانی‌هایی وجود داشت به مدرسه اعتماد کردند و فرزندانشان را روانه مدارس کردند.

در روز نخست برگزاری کلاس‌های درس حدود ۸۳ درصد دانش آموزان در مدرسه حاضر شدند و خوشبختانه اکنون  این آمار به ۹۴ درصد رسیده است ، لذا استقبال خوبی را شاهد بودیم البته سعی کرده ایم شیوه نامه‌های بهداشتی را در مدارس به بهترین شکل انجام دهیم.

او می‌گوید که در این مدت در مجموع ۷۰ هزار بازدید حضوری از مدارس داشتیم. در ارتباط با واکسیناسیون نیز ۹۵ درصد معلمین دز اول، بیش از ۹۰ درصد دز دوم و بیش از ۵۱ درصد دز سوم را تزریق کرده اند.

در کل می‌توان گفت تاکنون بازگشایی مدارس موفقیت آمیز بوده و به امید خدا در ادامه سال تحصیلی بتوانیم با همکاری اولیا ، دانش آموزان و معلمین این روند مثبت را ادامه دهیم.بسیاری از کشور‌ها پس از ۴ ماه آموزش حضوری را آغاز کردند اما ما پس از ۲۵ ماه این کار را انجام دادیم .

معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: در مدت همه گیری کرونا به دلیل تعطیلی‌ها در بخش تربیت بدنی و سلامت در مدارس با کمبود‌های جدی رو به رو بودیم و باید برای بازگشت به شرایط مناسب کار‌های فراوانی را در این موضوع در سال تحصیلی کنونی و آینده انجام دهیم. به عنوان نمونه در ۱۰ رشته‌ تحصیلی در مقطع متوسطه اول و دوم مسابقات و رویداد ها‌ی ورزشی را اجرایی خواهیم کرد، تا بتوانیم شرایط بهتری را برای سلامت دانش آموزان به ارمغان آوریم.

۹۴ درصد دانش آموزان در مدارس حاضر شده اند