مدارس تا چه زمانی تعطیل می باشد؟

تعطیلی مدارس آیا ادامه دارد؟ این سوال جدی و مهم مخاطبان است که می خواهند بدانند محسن آیا 16 فروردین ماه دانش آموزان باید به مدرسه بروند یا نه؟

کرونا چند وقتی است مهمان ناخوانده ایران شده و حالا اوضاع عادی زندگی همه افراد را تحت تاثیر قرار داده، بسیاری از مشاغل تعطیل شده اند و حالا با طرح فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه خانگی مردم ، همه امید دارند که زودتر شر کرونا ویروس از سر ایران برود.

مدارس چه زمانی دوباره باز می شود؟

به گزارش افکارنیوز، آموزش و پرورش نیز در این میان هنوز بلاتکلیف است، هر چند برنامه های آموزشی و درسی را به سعی کرد از تلویزیون پخش کند تا دانش آموزان بتوانند از آن استفاده کنند اما با این حال مدیران آموزش و پرسورش و مدارس هم در انتظارند ببیند وضعیت کرونا به کجا می رسد.

مدارس تا چه زمانی تعطیل می باشد؟

از سویی اگر با وجود کرونا مدارس بخواهد باز شود باز هم شاهد شیوع بیشتر آن خواهیم بود و اگر قرار باشد به این زودی شیوع کرونا در ایران تمام نشود چه اتفاقی برای آموزش دانش آموزان می افتتد.

در هر حال مهمتر از آموزش جان مردم و جان دانش آموزان و معلمان است و مطمئنا مسئولان وزارت آموزش و پرورش و تصمیم گیران در ستاد ملی مقابله با کرونا این مهم را به خوبی درک می کنند.

واکنش آموزش و پرورش به زماان بازگشایی مدارس

حاجی‌میرزایی وزیر آموزش وپرورش نیز درباره احتمال باز شدن مدارس گفته که  تابع نظر ستاد ملی کرونا هستیم و هنوز به ما اجازه بازگشایی مدارس نداده است.

به نظر می رسد خانواده ها حالا باید به شکل جدی تری آموزش از راه دور و از طریق تلویزیون و فضای مجازی را پیگیری کنند.

تعطیلی مدار-کرونا

درباره آموزش تلویزیونی دروس دانش آموزان، وزیر آموزش و پرورش می گوید: آموزش تلویزیونی را در سه کانال طی ۲۸ نوبت از ۲ روز بعد از تعطیلات آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید:

تعطیلی مدارس بعد از عید تمدید می شود؟

اضافه شدن یک ماه به سال تحصیلی

مدارس بعد از عید هم تعطیل است؟

شبکه‌های انتخاب شده توزیع مناسبی دارد و انتخاب معلمان با توجه به مشکلات سفر ناگزیر صرفا از تهران و البرز انتخاب شدند که  از میان معلمان برگزیده گزینش شدند.

وزیر آموزش و پرورش درباره زمان تداوم آموزش تلویزیونی گفت: تابع ستاد مدیریت کرونا هستیم و متناسب با پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و آمارگیری از استان‌ها برای بازگشایی مدارس اقدام می‌کنیم که فعلا این اجازه به ما داده نشده است.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه آموزش تلویزیونی آموزشی یکطرفه است، گفت: برای حفظ یکپارچگی درآموزش مجازی بر این شدیم تا شبکه ای یکپارچه برای این موضوع در نظر بگیریم و در حال بررسی‌های فنی هستیم تا همین مدرسه در فضای واقعی را در فضای مجازی بازسازی کنیم؛ مدیر، معلم و دانش‌آموز وارد این فضا شده است و هر کدام از گروه‌ها با درج کد ملی وارد مدرسه می‌شوند و تمام تلاشمان بر این است که تا نیمه فروردین پایه‌های اصلی این شبکه شاد شکل گیرد.

مدارس تا اردیبهشت تعطیل است؟

او بیان کرد: اگر تعطیلی مدارس به طول بیانجامد و تا پایان فرورین یا اوایل اردیبهشت تداوم داشته باشد زمانی ۴ تا ۶ هفته‌ای را بری مرور دروس در نظر می‌گیریم البته هر چه سال تحصیلی افزایش پیدا کند از طرفی برای شروع سال تحصیلی آینده دچار مشکل می‌ویم بنابراین باید زمان مرور را فشرده‌تر برگزار کنیم و از ظرفیت پنج شنبه و جمعه‌ها هم استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تا اسفند ۷۰ درصد زمان بندی آموزش جلو آمده بود و ۳۰ درصد باقی مانده است، گفت: تلاش داریم تا سال تحصیلی را بدون هر گونه کاستی دنبال کنیم.

برخی ها مدعی شده اند تا 22 اردیبهشت امکان بازگشایی مدارس وجود ندارد اما وزارت آموزش و پرورش تعطیلی مدارس تا آن زمان را تکذیب کرده. تنها موضع رسمی تا به امروز این است که ستاد ملی مقابله با کرونا در این باره تصمیم گیرنده است.