وضعیت آب و هوا در ۲۵ اردیبهشت/ ادامه وزش باد و گرد و خاک در ۳ استان کشور

یکشنبه در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و کرمان وزش باد شدید و گرد و خاک ادامه خواهد داشت، همچنین اوایل شب در آذربایجان و غرب آذربایجان شرقی ابرناکی، رگبار و رعد و برق پراکنده گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد. در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار استقرار خواهد داشت.

با گذر متناوب امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور دوشنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و برخی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران و همچنین برخی نقاط دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کردستان، همدان، مرکزی و لرستان افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی نقاط شمال غرب بارش تگرگ و اوایل شب در دامنه‌های جنوبی البرز خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود. در ضمن با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر کاهش نسبی دما و بارش پراکنده در این مناطق انتظار می‌رود و دریای خزر مواج است.

سه شنبه و چهارشنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و برخی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های البرز و تهران و همچنین برخی نقاط سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

طی این دو روز در غرب و جنوب غرب کشور و همچنین دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید موقتی همراه با خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست و دریای خزر مواج است.

طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه با افزایش وزش باد روی کشور عراق خیزش گرد و خاک و نفوذ آن به کردستان و استان‌های مرزی غرب و جنوب غرب کشور انتظار می‌رود.

وضعیت آب و هوا در ۲۵ اردیبهشت ادامه وزش باد و گرد و خاک در ۳ استان کشور

در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد و به ویژه در منطقه زابل همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا است.