جان باختن 53 نفر و مفقود شدن 16 نفر تاکنون +عکس و فیلم

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در بخش خبری 21 سیما با اشاره به آخرین وضعیت سیل در کشور، بیان داشت:از اول مرداد تا ساعت 20 امشب پدیده مونسون 21 استان کشور را متاثر کرده است.

وی ادامه داد: در دور روز گذشته 8 استان کشور بیشترین تاثیر را داشته اند.

 رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به آخرین وضعیت تلفات  سیل ، گفت: 53 نفر تا کنون جان خود را در استانهای مختلف به علا وقوع سیل از دست داده اند؛ ضمن اینکه 16 نفر نیز مفقود شدند.

ولی پور با اشاره به اینکه بیشترین تلفات مربوط به استان تهران و در امام زاده داوود و زرین دشا بوده است، تصریح کرد: 3 هزار اسکان اضطراری سیل زدگان صورت گرفته و 1300 نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند.

وی از فعالیت 3 هزار امدادگر در قالب 687 تیم امدادی در مناطق سیل زده خبر داد.

با توجه به بارش های اخیر و حوادث روی داده در کشور و دستور رئیس جمهور به استانداران کشور مبنی بر امداد رسانی سریع به حادثه دیدگان، وزیر دفاع نیز با ابلاغ پیامی به مسئولان استانی وزارت دفاع، کمک فوری به سیل زدگان با محوریت معاونت مهندسی وزارت دفاع و هماهنگی لازم با مدیریت بحران و همچنین گزارش دهی اقدامات را خواستار شد.

وزیر دفاع همچنین با دستور راه اندازی قرارگاه مهندسی تاکید کرد: کمک رسانی به مردم و استفاده از تجهیزات و ماشین آلات مهندسی وزارت دفاع  در خصوص رفع پاکسازی معابر، هدایت آب های سطحی، بازسازی اماکن و سازه های تخریب شده  با جدیت دنبال شود.

 نیروها و تجیهزات وزارت دفاع برای کمک به سیل‌زدگان بسیج شدند

وی ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان ناشی از سیل خاطرنشان ساخت : ظرفیت  های وزارت دفاع تا رفع این مشکلات در کنار مردم بوده و آماده است تا کمک های لازم و ضروری دیگری را برای رفاه و آرامش مردم در نقاط آسیب دیده توزیع نماید.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر از افزایش جانباختگان سیلاب امامزاده داوود به هشت نفر خبر داد.

مرتضی مرادی پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر  درخصوص آخرین جزئیات امدادرسانی نیروهای امدادی در محدوده امام زاده داوود تهران و آخرین آمار جانباختگان و مفقودشدگان این سیلاب اظهار کرد: با توجه به وقوع سیلاب در امامزاده داوود، ٣٠٥ نیروی عملیاتی در این حادثه وارد عمل شدند تا اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه از میان نیرو های امدادی ۲۵۴ نفر از استان تهران به محل اعزام شدند گفت: ۳۱ نفر نیز از استان البرز و ٢٠ نفر از سازمان در محل حادثه حاضر شدند.

مرادی پور خاطرنشان کرد: ۴۸ خودروی عملیاتی در حادثه به کار گرفته شده که ٣٧ دستگاه خودرو از تهران، شش دستگاه از البرز، پنج دستگاه از سازمان اقدامات لازم را انجام دادند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با بیان اینکه ۸ مصدوم به اورژانس تحویل داده شدند اظهار کرد: ۱ نفر بصورت سرپایی درمان شد.

راه‌های روستایی فارس در سیلاب گرفتار شدند

در با بارندگی ها و فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز که در برخی از نقاط شهرستان‌ها شدت بیشتری داشته است چندین روستا از شهرستان کوار دچار آبگرفتگی شده است.

بر همین اساس معابر روستای هورباف از توابع شهرستان کوار استان فارس، بر اثر بارش‌های شدید و جاری شدن سیلاب دچار آبگرفتگی شدید شده است.

منزل مسکونی در این روستا دچار آبگرفتگی شدید شده است درحالی که مدیریت بحران استانداری فارس آبگرفتگی معابر هورباف شهرستان کوار را در حال مدیریت عنوان کرد.

غرق شدن کودک ۷ ساله در اثر بارندگی در کوار

رئیس اورژانس فارس از غرق شدگی یک کودک هفت ساله در اثر بارندگی و جاری شدن سیلاب در شهرستان کوار خبر داد.

محمدجواد مرادیان گفت: مصدوم این حادثه توسط خودروی شخصی به بیمارستان نمازی شیراز انتقال داده شده است.

تخلیه منازل در معرض سیل در شهرستان کوه‌چنار

ستاد مدیریت بحران شهرستان کوه‌چنار طی اطلاعیه‌ای با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی و پیش بینی باران شدید از هم اکنون تا پایان فعالیت سامانه بارشی در هفته آینده، خواستار جدی تخلیه فوری روستاهای درمعرض سیل در شهرستان کوه‌چنار شد.

مکان اضطراری نیز در شهر قائمیه مدرسه‌های شهید سرتیپ میرزایی در خیابان دستغیب، مدرسه شهید نریمانی خیابان مصلی جنب آموزش و پرورش و مدرسه فاطمه زهرا(س) خیابان ولی‌عصر کوچه اول سمت راست، در شهر نودان مدارس شهر نودان و در مناطق روستایی مدارس روستا در نظر گرفته شده است.

 تخلیه فوری شهر کره ای

ستاد مدیریت بحران سرچهان اعلام کرد: به دلیل تخریب بخشی از سد شمالی شهر کره‌ای، از عموم مردم شهر کره ای درخواست می شود بلافاصله شهر را ترک کنند.

هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هشدار قرمز صادر کرد/ اوج بارش‌ها در جمعه و شنبه

نوع مخاطره سامانه بارشی رگبار شدید، وزش تندباد لحظه ای و رخداد تگرگ در مناطق مستعد منطقه یاسوج، باشت، امامزاده جعفر، بویراحمد، چرام، دهدشت کهگیلویه، لنده، بهمئی و ارتفاعات و نوار شمالی و شمال شرق و شمال غرب است.

اثر مخاطره جاری شدن  رواناب و آبگرفتگی گسترده وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی و دائمی، آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال تخریب پل‌ها و مسدود شدن جاده ها خسارت در اثر صاعقه و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی است.

فیلم جدید از سیل در امام زاده داود

سیل در امامزاده داود چگونه اتفاق افتاد؟ +فیلم

تصاویر جدید از سیل امام زاده داود/ گزارش تصویری

فیلمی حیرت انگیز از سیل در امامزاده داود

تصاویر تلخ از سیل منطقه «کن»/ گزارش تصویری

هواشناسی توصیه کرده اده باش کلیه دستگاه‌های امدادی و اجرایی مانند فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، راهداری، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و  جهت مقابله با خسارت احتمالی در آماده‌باش کاملا باشند.

پاکسازی کانال‌ها، بازگشایی دهانه پل‌ها، پاکسازی آبراه‌های منازل، عدم توقف، اسکان و پارک خودروها در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها عدم چرای دام ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها، عدم صعود به ارتفاعات، توقف فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در رانندگی و تنظیم آب ورودی استخر‌های پرورش ماهی توصیه شده است‌.

همچنین استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی همه دستگاه‌ها خبر داد و خواستار همکاری مردم شد و گفت: اوج بارش‌ها برای بعداز ظهر جمعه و بعداز ظهر شنبه پیش‌بینی شده است.

با توجه به هشدارهای هواشناسی ، اواخر شامگاه چهارشنبه و بامداد امروز پنجشنبه شاهد بارش شدید باران در نقاط مختلف استان تهران بودیم که بر اثر این بارش‌ها در چند نقطه از استان تهران، آب گرفتگی و و سیلاب به وقوع پیوست.

منطقه کن امامزاده داود و شهرستان های پردیس، دماوند، شمیرانات، ملارد و پاکدشت نیز دچار سیلاب و آب گرفتگی شدید شدند که در سیلاب کن، هشت نفر مصدوم و دو نفر جان باختند.

شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران  ، اظهار کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی، شاهد بارش شدید باران از اواخر شامگاه شب گذشته در استان تهران بودیم.

وی ادامه داد: بر اثر این بارش‌ها در چند نقطه از استان تهران ، به خصوص در نقاط غربی و جنوبی استان، شاهد آب گرفتگی و وجود گل و لای به ویژه در منطقه کن « امامزاده داود » هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: با توجه به حجم بالای سیلاب و گل و لای در منطقه امامزاده داوود، عملیات امداد و نجات در حال انجام است.

وی گفت: بالغ بر ۴۰ نیروی عملیاتی در منطقه حضور دارند و در حال امداد رسانی هستند.

فتحی با اشاره به این که این سیلاب جان دو نفر را گرفت، بیان کرد: تا این لحظه ۸ نفر از هموطنان دچار مصدومیت شدند که پس از اقدامات اولیه، تحویل عوامل اورژانس شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران ادامه داد: یک تیم واکنش سریع و یک تیم سگ های زنده یاب جهت تسریع در امداد رسانی نیز در منطقه حضور پیدا کرده و‌‌ با کمک مردم محلی و عوامل آتشنشانی، جستجو برای مفقودین احتمالی، ادامه دارد.

فتحی تصریح کرد: با توجه به حجم بالای سیلاب و گل و لای در منطقه امامزاده داوود، عملیات امداد و نجات در حال انجام است.

وی ادامه داد: بالغ بر ۸۰ نیروی عملیاتی در منطقه حضور دارند و با بهره گیری از ۲۲ خودرو عملیاتی، در حال امداد رسانی هستند.

عوامل هلال احمر استان تهران در آماده باش کامل

 

شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: بر اثر این بارش های بامداد امروز، در نقاط غربی و جنوبی استان، شاهد آب گرفتگی و وجود گل و لای به ویژه در منطقه کن «امامزاده داود» هستیم.

حضور وزیر کشور و استاندار و شهردار تهران در منطقه

امدادرسانی ادامه دارد/ تا کنون 9 مصدوم، 14 مفقودی و 7 فوتی در استان

​امدادرسانی ادامه دارد/ تا کنون 9 مصدوم، 14 مفقودی و 7 فوتی در استان [کلیک و کشیدن برای جابجایی] ​

دستور رئیسی برای رسیدگی به سیل‌زدگان امامزاده داوود (ع)

رئیس‌جمهور از استاندار تهران خواست تا کلیه امکانات امدادی اعم از هلال احمر، شهرداری و ستاد مدیریت بحران را برای تسریع در عملیات امداد و نجات و نیز تمهید پیش‌بینی‌های لازم برای پیشگیری از حوادث مشابه سیل در امامزاده داوود (ع)، بسیج کند.

ادامه امداد رسانی به مردم/ اضافه شدن تجهیزات امدادی و سگ زنده‌یاب 

به دستور وزیر کشور تعداد تجهیزات و ماشین آلات برای امداد رسانی در حال افزایش است و فعلا ۵ دستگاه ماشین آلات سنگین اداره راه به منطقه اضافه شده و همچنین تعدادی از سگ های زنده یاب هلال احمر برای پیدان کردن افراد مفقودی احتمالی به منطقه اضافه شدند.

 افزایش فوتی ها به ۵ نفر

مرتضی مرادی پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: دقایقی پیش پیکر پنجمین فرد پیدا و خارج شد.

سیل امامزاده داود

افزایش تعداد فوتی و مفقودی‌ها

مرتضی مرادی پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه عملیات امدادرسانی همچنان ادامه دارد گفت: دقایقی پیش پیکر ششمین فرد در منطقه کن پیدا و خارج شد و تا الان آمار مفقودی ها به 14 نفر رسیده است.