سرتیپ و جناب سرهنگ قلابی به دام افتادند

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای با اشاره به برخی از مهمترین پرونده‌های پلیس پیشگیری در شبانه‌روز اخیر گفت: روز گذشته ماموران کلانتری بازار از طریق منابع خبری متوجه شدند که فردی با معرفی خود به عنوان «سردار» یکی از ارگان‌های نظامی، اقدام به تردد در این محدوده کرده است.

سرهنگ موقوفه‌ای گفت: بررسی ماموران برای سنجش صحت و سقم این موضوع آغاز شد و آنان متوجه شدند که این فرد نه تنها خود را سرتیپ تمام معرفی کرده، بلکه یک قبضه سلاح جنگی نیز به همراه خود دارد.

وی با بیان اینکه بلافاصله اقدامات برای رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت، گفت:‌ ماموران پلیس سریعا به محل فرستاده شدند و متهم را حین گفت‌وگو با یکی از شهروندان شناسایی و دستگیر کردند.

این مسئول گفت: همچنین با بررسی‌های پلیسی و استعلام انجام‌شده مشخص شد که این فرد نظامی نبوده و در هیچ یک از ارگان‌های نیروهای مسلح مشغول به کار نیست. این فرد بدون داشتن کارت شناسایی، تنها با پوشیدن لباس فرم و نصب آرم و علائم درجه سرتیپ دومی و حمل یک سلاح کلت جنگی، در سطح شهر تردد می‌کرد.

سرتیپ و جناب سرهنگ قلابی به دام افتادند
موقوفه‌ای ادامه داد: در بررسی سوابق فرد مشخص شد که وی سابقه‌دار بوده و قبلا هم چندین بار با همین عنوان مجرمانه دستگیر و روانه زندان شده است. به این ترتیب برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شد و متهم با دستور قضایی و برای بررسی‌های بیشتر در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

دستگیری سرهنگ قلابی در میدان آزادی

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ به پرونده دیگری نیز مبنی بر دستگیری «سرهنگ قلابی» در میدان آزادی اشاره کرد و گفت:‌ به دنبال وقوع تصادفی در محدوده میدان آزادی و تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، ماموران کلانتری آزادی به محل مورد نظر فرستاده شدند. وقتی ماموران در محل حاضر شدند، مردی که تصادف کرده‌ بود، خود را از عوامل پلیس آگاهی معرفی کرد.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیات ابتدایی به این فرد مشکوک شدند، گفت: در همین راستا نیز بررسی‌های آغازین ماموران برای شناسایی هویت این فرد آغاز و مشخص شد که اظهارات این فرد صحت نداشته است. بررسی‌های بیشتر همچنین به کشف یک عدد اسلحه کلت کمری، یک دستبند فلزی، بی‌سیم دستی و کارت شناسایی جعلی با درجه سرهنگی از خودروی این فرد منجر شد.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، متهم ۴۰ ساله پس از انتقال به کلانتری به جرم خود و کلاهبرداری از شهروندان معترف شد. در همین راستا نیز برای متهم پرونده‌ای تشکیل شده و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

دستگیری مالخر اموال سرقتی شرق تهران

در ادامه رییس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به دستگیری مالخر اموال دزدی در شرق تهران گفت: در پی مطلع‌شدن پلیس از اخباری مبنی بر خرید و فروش اموال مسروقه در محله بیسیم، بررسی پرونده بر عهده تیمی از ماموران کلانتری ۱۵۹ بیسیم قرار گرفت و تحقیقات میدانی آغاز شد.

وی با بیان شناسایی هویت متهم در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی اظهار کرد: تیم مجربی از ماموران با دریافت مجوز قانونی و اطمینان از حضور وی در محل، به مخفیگاه متهم رفتند و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه وی را حین خرد کردن قطعات یک دستگاه موتورسیکلت دزدی دستگیر کردند. همچنین در بررسی ابتدایی از محل، ۲۵ دستگاه کامپیوتر خودرو پژو ۲۰۶ کشف شد.

موقوفه‌ای به جزئیات بیشتر پرونده اشاره کرد و گفت: متهم ۵۲ ساله در تحقیقات آغازین به بزه انتسابی و خرید و فروش اموال سرقتی از سارقان در شرق تهران اعتراف کرد و تعدادی از مالباختگان نیز شناسایی شدند. تحقیقات بیشتر برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد و پرونده و متهم در اختیار دادسرا قرار گرفته‌اند.

باند سارقان لوازم خودرو متلاشی شد  

سرهنگ موقوفه‌ای در ادامه با اشاره به دستگیری باند سارقان لوازم خودرو گفت: با گزارش چند فقره سرقت لوازم خودرو که به شیوه‌ای مشابه نیز انجام شد بودند،  بررسی پرونده در دستورکار تیمی از ماموران کلانتری کن قرار گرفت که در جریان آن مشخص شد سرقت‌ها توسط اعضای یک باند چند نفره با همکاری یکدیگر اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه تصاویر متهمان در صحنه‌های ارتکاب سرقت مورد شناسایی قرار گرفت، گفت:‌ در ادامه ماموران در روند تحقیقات متوجه شدند که سارقان پس از دزدی، اموال مسروقه را در گاراژی در غرب تهران دپو کرده و سپس آن‌ها را فروخته‌اند.

این مقام انتظامی گفت: در ادامه ماموران با هماهنگی قانونی به محل اختفای متهمان رفته و در یک عملیات منسجم علاوه بر کنترل تردد سارقان و مطمئن‌شدن  از حضور آن‌ها در مخفیگاهشان، هر هشت دزد را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. 

رییس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان جزئیات بیشتر پرونده اظهار کرد: در بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه متهمان، تعدادی اموال سرقت‌شده از قبیل انواع  سیستم‌های صوتی خودرو، پمپ باد، جعبه ابزار، دریل شارژی و ضبط خودرو  کشف شد. درضمن، شناسایی مالباختگان و کشف جزئیات پرونده همچنان در جریان است.