چگونه مالاریا را سرنگون کنیم؟

بیماری انگلی مالاریا ، در سال ۲۰۲۰ بیش از ۶۲۰۰۰۰ نفر را کشته است و باعث درگیر کردن ۲۴۱ میلیون انسان که عمدتاً کودکان زیر ۵ سال در آفریقا بودند، شده است.

طبق اعتبار تحقیقات انجام شده در آفریقا، یک دوز یکبار مصرف از داروی آزمایشی در برابر مالاریا بزرگسالان را حداقل به مدت شش ماه ایمن می‌کند.

این اقدام، آخرین رویکرد دانشمندان در مبارزه با بیماری منتقله از طریق پشه است.

سازمان بهداشت جهانی اولین واکسن مجاز مالاریا را برای کودکان ارائه می‌کند.

لازم به ذکر است، این واکسن تنها حدود ۳۰ درصد مؤثر است و به چهار دوز یادآوری نیاز دارد.

دکتر کاسوم کاینتائو از دانشگاه علوم، تکنیک‌ها و فناوری‌ها در باماکو، مالی که به هدایت مطالعه در روستا‌های کالیفابوگو و تورودو کمک کرد گفت: واکسن موجود به اندازه کافی از افراد محافظت نمی‌کند. در این روستا‌ها فصل شیوع بالای مالاریا، مردم به طور متوسط ​​دو بار در روز توسط پشه‌های آلوده گزیده می‌شوند.

یک آنتی بادی آزمایشی، برای مقابله با مالاریا توسط محققان مؤسسه ملی بهداشت آمریکا ساخته شد، اما تحویل آن در تعداد بالا دشوار بود.

تحقیقات دولت آمریکا در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است و در یک نشست پزشکی در سیاتل ارائه شده است.

در واقع این آنتی بادی ارائه شده با شکستن چرخه زندگی انگل که از طریق نیش پشه پخش می‌شود، عمل می‌کند.

آنتی بادی مورد نظر انگل‌های نابالغ را قبل از ورود به کبد هدف قرار می‌دهد. کبد جایی است که انگل مالاریا می‌توانند بالغ شده و تکثیر شوند.

آنتی بادی مورد بحث از یک داوطلب که واکسن مالاریا دریافت کرده بود، گرفته و ساخته شده است.

این تحقیق شامل ۳۳۰ بزرگسال در مالی بود که یکی از دو دوز مختلف آنتی بادی یا تزریق ساختگی را دریافت کردند.

همه آن‌ها هر دو هفته یک بار به مدت ۲۴ هفته برای عفونت مالاریا آزمایش شدند و هر کس بعد از اینکه بیمار شد، سلامتی اش را بازیافت.

عفونت‌ها با آزمایش خون در ۲۰ نفر که دوز بالاتر، ۳۹ فرد که دوز کمتری دریافت کردند و ۸۶ نفری که دارونما دریافت کردند، شناسایی شد.

دوز بالاتر در مقایسه با دارونما ۸۸ درصد مؤثر بود. دوز پایین‌تر ۷۵ درصد موثر بود.ا

یده به‌کارگیری روش آنتی بادی این است که از آن در کنار سایر روش‌های پیشگیری از مالاریا مانند قرص‌های مالاریا، پشه‌بند و واکسن‌ها استفاده شود.

هزینه دقیق آنتی بادی نامشخص است، اما یک تخمین نشان می‌دهد که می‌توان آنتی‌بادی‌های آزمایشگاهی را با قیمتی کمتر از ۵ دلار به ازای هر کودک در هر فصل مالاریا ارائه کرد.

چگونه مالاریا را سرنگون کنیم؟

دکتر یوهانا دیلی از کالج پزشکی آلبرت انیشتین در نیویورک گفت: آنتی بادی‌های آزمایشگاهی برای درمان سرطان، بیماری‌های خودایمنی و COVID-۱۹ استفاده می‌شوند و اکنون یک درمان مبتنی بر ایمنی برای کنترل مالاریا داریم.