شهرداری تهران همه معتادان متجاهر را در مراکز نگهداری پذیرش می‌کند

احمد احمدی‌صدر با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در زمینه معتادان متجاهر ی که منع پذیرش دارند، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که باعث شده بود ساماندهی معتادان متجاهر معطل بماند، وجود «معتادان منع پذیرشی» بود زیرا در قانون تصریح شده بود که عده‌ای از معتادان نمی‌توانند در مراکز ‌ماده ۱۶ پذیرش شوند.

وی ادامه داد: معتادان منع پذیرشی شامل؛ معتادان متجاهر دارای بیماری عفونی، زخم باز، ایدز، هپاتیت، زنان و مردان بالای ۶۵ سال، افراد زیر ۱۸ سال، ترنس‌ها، بیماران اعصاب و روانی و افراد دارای بیماری‌های خاص بودند. جالب است که بیشتر معتادان متجاهر یکی از موارد نام برده را دارند اما چنین قانونی وضع شده بود.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه ۷۰ درصد معتادان متجاهر حاضر در مراکز شهرداری تهران، معتادان متجاهر منع پذیرشی هستند، گفت: میانگین هزینه نگهداری هر یک از این معتادان، ماهانه ۳۰ میلیون تومان است. نگهداری این معتادان کار ساده‌ای نیست زیرا افرادی که از این معتادان نگهداری می‌کنند، ممکن است خودشان بیمار شوند.

شهرداری تهران همه معتادان متجاهر را در مراکز نگهداری پذیرش می‌کند

وی اضافه کرد: در استان تهران ۲۵ هزار معتاد متجاهر داریم و تاکنون ۲۳ هزار ظرفیت برای نگهداری و ساماندهی این افراد ایجاد شده و موجود است همچنین قرار است تا پایان سال جاری نیز ۲۵۰۰ ظرفیت دیگر اضافه شود و امیدوار هستیم که این معتادان متجاهری که هنوز در سطح خیابان‌ها هستند، جمع‌آوری و ساماندهی شوند.

احمدی‌صدر خاطرنشان کرد: کمبود ۹ هزار ظرفیت، یکی از مشکلات ساماندهی معتادان متجاهر بود که شهرداری تهران در طول این مدت حدود ۶ هزار ظرفیت ایجاد کرده است و چهار هزار ظرفیت باقی مانده نیز باید توسط سایر نهادهای متولی شود.

به گزارش ایرنا، موضوع نگهداری معتادان متجاهر یکی از موضوعات مهم در کلانشهر تهران است که مدیریت شهری تلاش دارد با افزایش ظرفیت نگهداری این مشکل را برطرف و چهره پایتخت را زیبا کند.