ثبت‌نام ۱۲ هزار زوج برای ازدواج دانشجویی

حجت الاسلام سیدمحمد هاشمی، مدیر مرکز مدیریت خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به کم‌وکیف برنامه همسفر تا بهشت و همچنین اجرای سند ملی ازدواج دانشگاهیان، با بیان این که اعزام کاروان‌های بیست‌وپنجمین دوره ازدواج دانشجویی از چهارهفته پیش آغاز شده است، گفت: اعزام کاروان‌های این دوره تا پایان امسال در قالب طرح همسفر تا بهشت ادامه دارد، البته چون با محدودیت بودجه و اسکان هتل در مشهد روبه‌رو هستیم، هرگاه ظرفیت‌هایمان در مشهد خالی شود، امکان ثبت‌نام برای دانشجویان فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: با ما محدودیت‌های بودجه‌ای و ظرفیت اسکان روبه‌رو هستیم و به همین دلیل هر هفته دو کاروان را که شامل ۲۵۰ زوج دانشجو و با نگاهی دیگر ۵۰۰ دانشجو را به مشهد اعزام می‌کنیم.

وی با تاکید بر این که نحوه حضور دانشجویان در مشهد بر عهده خودشان است، اظهار داشت: ما تنها در حوزه پذیرش، هزینه‌های اسکان و انجام فعالیت‌های فرهنگی ورود می‌کنیم و رفت‌وآمد زوجین برعهده ما نیست. هر زوج نیز سه‌روز و چهارشب در مشهد اسکان پیدا می‌کند که در این مدت برنامه‌های مختلفی را برای آن‌ها برگزار می‌کنیم. برنامه‌های جدیدی را هم در حوزه محتوا تدارک دیده‌ایم که ازجمله آن می‌توان به برگزاری کارگاه‌هایی ویژه زوجین، تئاتر نمایشگاهی کارگاه‌محور با حضور روانشناس و مشاور، برنامه‌ای در حرم امام رضا (ع) و... اشاره کرد.

مدیر مرکز مدیریت خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته ما تا پایان امسال برنامه پذیرش دانشجو را داریم و هرماه امکان اعزام هشت‌کاروان را تدارک داده‌ایم، البته امسال در بیست‌وپنجمین دوره فعالیت خود، میزبان ۱۰ هزار زوج دانشجو از سراسر کشور هستیم، اما تاکنون آمار ثبت‌نامی‌ها برای این دوره به ۱۲ هزار زوج رسیده است. باید این مسئله را هم یادآور شوم که تنها دانشجویانی که در بازه زمانی اول فروردین‌ ۱۴۰۰ لغایت ۳۱ شهریور۱۴۰۱ ازدواج کرده‌اند، امکان ثبت‌نام و شرکت در این طرح را دارند.

ارجاع اولین گروه دانشجویان مشمول تسهیلات طرح دردانه به بانک

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به سند ملی ازدواج دانشگاهیان تصریح کرد: اولین جلسه ستاد مربوط به این سند تا پایان هفته آتی برگزار خواهد شد و با توجه به اینکه ابلاغ سند ملی ازدواج دانشگاهیان باتاخیر همراه بوده و تنها یک‌ماهی از آن می‌گذرد، طبیعی است جلسه ستاد هم باتاخیر برگزار شود. البته با وجود اینکه هنوز جلسه ستاد برگزار نشده، اما مصوباتی را در راستای حمایت از ازدواج و فرزندآوری دانشجویان صورت گرفته است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وی در توضیح بیشتر این مسئله بیان داشت: ما طرح حمایت از مادران دانشجویان را داشتیم که براساس توافقی که با ستاد فرمان امام داشتیم، حمایت از این دانشجویان را در قالب طرح دردانه دنبال می‌کنیم. در این طرح تسهیلات مالی به دانشجویان مادر اعطاشده و اولین دانشجویانی که مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند نیز یکشنبه‌گذشته برای دریافت تسهیلات به بانک ارجاع داده شده‌اند. البته هنوز تسهیلاتی پرداخته نشده، اما بسته‌های فرهنگی و کارت‌های هدیه را به دانشجویان مشمول پرداخت کرده‌ایم.

ثبت‌نام ۱۲ هزار زوج برای ازدواج دانشجویی

مدیر مرکز مدیریت خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه‌ها در پایان خاطرنشان کرد کرد: با توجه به اینکه مصوبه حمایتی درخصوص فرزندآوری نداشتیم، تا امروز همه حمایت‌ها صرفا به قشر دانشجو معطوف بوده است، اما حمایت‌های در نظر گرفته‌شده در طرح جوانی جمعیت به دانشگاهیان هم ارائه می‌شود.