جزئیات پرداخت وام ازدواج به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران

حجت‌الاسلام محمد صادق احمدی،معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره «پرداخت وام ازدواج دانشجویی به دانشجویان علوم پزشکی این دانشگاه»، اظهار داشت: از شش ماه پیش که مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گزارشی در خصوص ازدواج دانشجویی به رهبر معظم انقلاب ارائه کردند، ایشان تأکیدات فراوانی در این باره داشتند.

وی ادامه داد: ما در شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایران  این موضوع را مطرح کردیم و کارگروهی در این خصوص ایجاد شد تا امور ازدواج دانشجو یان را تسهیل کند که در این راستا، چند کار از جمله بحث  مشاوره‌های دانشجویی مطرح شد؛ ضمن اینکه با معاونت دانشجویی دانشگاه صحبت‌هایی درباره خوابگاه دانشجوی متأهلین انجام گرفت.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: یکی از کارها در این کارگروه که پیشنهاد شد، حسب مراوده‌های مالی با بانک‌های عامل با دانشگاه بود که تسهیلات قرض الحسنه به زوج‌های دانشجویی پرداخت شود. 

حجت الاسلام احمدی  متذکر شد:  رایزنی بین دانشگاه علوم پزشکی ایران با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران صورت گرفت و توافق شد به ۱۲۹ نفر از زوج‌های دانشگاهی که طی دو سال گذشته در سامانه ازدواج دانشجویی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ثبت نام کرده‌ا‌ند تسهیلات ۱۵ میلیون تومان بدون بهره و به صورت قرض‌الحسنه اهداء شود که این موضوع اکنون در حال انجام است. 

 وی یادآور شد:‌ از ابتدای اردیبهشت امسال این افراد به بانک معرفی شدند و تا اواسط خرداد فرصت دارند پرونده خود را کامل کنند که پس از انجام این مراحل، بلافاصله وام ۱۵ میلیون خود را با مدت زمان پرداخت ۳۶ ماهه و با داشتن یک ضامن دریافت خواهند کرد. 

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به برنامه‌های این معاونت در دانشگاه علوم پزشکی ایران، خاطرنشان کرد: رویکرد ما تقویت بنیادهای فکری، سیاسی و مباحث عقیدتی و دینی دانشجویان است؛ ضمن اینکه کمک کردن به تشکل‌هایی که در راستای دانشگاه نسل سوم که ارزش‌آفرین است مورد نظر بوده  و  از جمله برنامه‌های دیگر ماست. 

حجت الاسلام احمدی بیان داشت: حضور نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایران بیشتر پشتیبانی و حمایت فکری و تقویت جنبش‌های  دانشجویی است؛ ضمن اینکه برگزاری کارگاه‌های مهارت زندگی و دانشجویی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مسائل سیاسی نیز از دیگر برنامه‌های نهاد است.

وی ابراز داشت: یکی از کارهایی که در دستورکار ما قرار دارد، مربوط به اساتید و دانشجویانی بود که در تبیین بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب است و در این خصوص چندین جلسه در حوزه اساتید برگزار شده است. 

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اقدامات این معاونت در حوزه زنان، تصریح کرد: در این  حوزه نیز کارگاه‌ها و نشست‌هایی برگزار می‌کنیم و از مبلغان و اساتید دینی در خوابگاه‌های دانشجویی خواهران استفاده می‌شود.