ساخت و ساز غیرقانونی ساختمان و رستوران در کوهستان های تهران تعیین تکلیف شود/ایجاد منطقه گردشگری کوهستان های تهران

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جریان یکصد و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یازدهم دسامبر مصادف با بیست آذر ماه و روز بین المللی کوهستان و کوهنوردی است، گفت: این روز در سال ۲۰۰۳ توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای تشویق و توسعه پایدار در کوهها نامگذاری شد.

وی افزود: شهر تهران هم به دلیل وجود کوه های برافراشته زیبایی و ظرافت ویژه‌ای را برای شهر تهران به وجود آورده و در هر ماه در فصول مناسب، انبوه جمعیت از این ظرفیت گردشگری ورزشی استفاده می کنند.

پیرهادی ادامه داد: این ورزش جزو ورزشهای نسبتاً کم هزینه برای گروه‌های مختلف سنی و خانواده ها می باشد، زمانی که انسان پا در عرصه طبیعت کوهها میگذارد حال دلش خوب می‌شود و این به خاطر انرژی مثبتی است که در دل کوه ها وجود دارد.پیرهادی با بیان اینکه از شهرداری تهران می خواهم نسبت به موارد زیر توجه کند، گفت: ایجاد منطقه گردشگری کوهستان های تهران که در گذشته مرکز مطالعات شهرداری تهران مطالعاتی در این خصوص داشته است، از جمله این موارد است.

وی افزود: توجه بیشتر به موضوع ایمنی و امداد نجات، البته جا دارد از حوزه آتش نشانی و در عمل تشکر کنم اما ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز جهت امدادگران و آتش نشان ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

ساخت و ساز غیرقانونی ساختمان و رستوران در کوهستان های تهران تعیین تکلیف شود/ایجاد منطقه گردشگری کوهستان های تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: توجه به ساخت و سازهای غیر قانونی و تعیین تکلیف ساختمان‌ها و برخی رستوران های غیرقانونی نیز باید از سوی شهرداری مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: توجه ویژه به محیط زیست و حفظ محیط کوهستان، گونه های گیاهی آن و حفظ و حفاظت از گونه‌های جانوری آن باید مورد توجه قرار گیرد.
وی، آموزش های شهروندی و ورزشی به شهروندان و تشویق مردم به استفاده مناسب از این ظرفیت خدادادی را از دیگر مواردی دانست که شهرداری باید به آن توجه کند.