ماجرای نامه شورای شهر به زاکانی برای کارخانه آسفالت/ شرایط تهران نباید بحرانی‌تر شود!

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در شهر تهران ممکن است آلایندگی ایجاد کند مسئله معاینه فنی است که متاسفانه یک سری از خودروهایی که موفق به اخذ معاینه فنی نمی شوند در سایر شهرستان ها اقدام به دریافت می کنند و این امکان را نداشتند که بتوانند در تهران معاینه فنی را انجام دهند.

وی ادامه داد:موضوع را به استانداری تهران اعلام کردیم، استانداری باید چنین مسئله ای را پیگیری کند تا همه  به صورت مشخص و با استانداردهای معین بتوانند معاینه فنی را انجام دهند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران  بیان کرد: مطلب دیگر در ارتباط با کارخانجاتی است که در شهر تهران احداث می شود؛ سازمان محیط زیست باید این موضوع را از لحاظ آلایندگی ها بررسی کند و کارخانه هایی که موجب آلودگی هوا می شوند شناسایی و از تهران خارج شوند.

پیرهادی اضافه کرد: دولت برای جابجایی این کارخانه ها باید تسهیلاتی در اختیار آنها قرار دهد تا بیشتر از این شرایط تهران بحرانی نشود، یکی از مشکلاتی که ذهن ما را به خود مشغول کرده بود بحث کارخانه آسفالت است که قرار است در شرق تهران احداث شود؛ در این خصوص نامه ای را به زاکانی شهردار تهران ارسال شد و درخواست کردیم که حتما مجوزهای محیط زیستی را درخصوص این کارخانه توسط سازمان محیط زیست اخذ کنند.

ماجرای نامه شورای شهر به زاکانی برای کارخانه آسفا شرایط تهران نباید بحرانی‌تر شود!

وی افزود: اگر این کارخانه موفق به اخذ مجوزهای محیط زیستی شد باید احداث شود وگرنه نباید این کارخانه احداث شود؛ اگر کارخانه آسفالت برای مردم تهران کوچکترین آسیبی ایجاد می کند؛ قاعدتا نباید مجوز محیط زیستی صادر شود.