آلودگی هوا و مقابله و کنترل آن وظیفه‌ای ملی است

 علی اصغر قائمی، در خصوص انتشار مطلبی در یکی از روزنامه‌ها با محوریت نامه شورا به سران قوا در رابطه با آلودگی هوا و لزوم برکناری شهردار تهران به این دلیل، اظهار کرد: هدف ما این بود که در مورد آلودگی هوا هشدار بدهیم که شرایط خوبی نیست.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه در مقدمه نامه ما تاکید شده که آلودگی هوا اکثر شهرهای مهم کشور را در برگرفته است، یادآور شد: نه اینکه بخواهیم به نمایندگی از دیگر شهرها سخن بگوییم، اما چون این شهرها نیز در جایگاه ملی قرار دارند، در نامه به سران قوا توجه به این شهرها را نیز لحاظ کردیم.

وی با تاکید بر اینکه شورا وظیفه خود را انجام داد، تصریح کرد: موضوع آلودگی هوا و مقابله و کنترل آن وظیفه ملی است و شهرداری یک بخش از این مسئولیت را بر عهده دارد؛ اینکه برخی رسانه‌ها برداشتی غیر از این داشتند، خودشان باید پاسخگو باشند که چرا چنین برداشتی کرده‌اند.

قائمی خاطرنشان کرد: البته نافی این نیستیم که اگر شهرداری نیز تکالیف خود را به درستی انجام ندهد، ساده عبور کنیم و قطعا در این صورت نیز وظیفه پیگیری، نظارت و برخورد را داریم تا کار به نتیجه برسد، اما در مجموع هدف نامه این نبود که چنین برداشتی از آن صورت بگیرد.

آلودگی هوا و مقابله و کنترل آن وظیفه‌ای ملی است

بنابر اعلام سایت شهر، وی با بیان اینکه موضوع روشن است و در دوره‌های قبلی نیز شهردار برای آلودگی هوا استیضاح نمی‌شد، اظهار کرد: متاسفانه فضای سیاسی شکل گرفته و به جای پرداختن به آلودگی هوا، دچار آلودگی سیاسی شده‌ایم.

گفتنی است قائمی در یکصد و هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، نامه ۲۱ عضو شورا به سران قوا را در خصوص وضعیت آلودگی هوا و پیشنهادهایی برای مقابله با این مساله قرائت کرد.