پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوایی امروز دوشنبه 19 دی 1401

طبق پیش بینی سازمان هواشناسی امروز بارش در جنوب شرق کاهش یافته و در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان غربی آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه، کردستان همدان، لرستان و به صورت پراکنده در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران خراسان شمالی و شمال استان‌های سمنان خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش پیش بینی می شود بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت برف خواهد بود.

همچنین امروز دوشنبه در نوار شمالی و برخی مناطق غرب کشور بارش ادامه خواهد داشت با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در استان‌های خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد نیمه شمالی و غرب فارس جنوب و غرب اصفهان، غرب یزد بارش باران و برف رخ می‌دهد در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف انتظار می‌رود.

سه شنبه بارش در شمال غرب کاهش می‌یابد و در استان‌های اردبیل گیلان مازندران، گلستان و ارتفاعات رشته کوه البرز ادامه خواهد داشت. همچنین در جنوب غرب مناطقی از غرب مرکز شرق شمال شرق هرمزگان، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی می‌شود.

گفتنی است در فارس، بوشهر و کرمان بارش از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

چهارشنبه در برخی مناطق یزد، اصفهان، کرمان، خراسان جنوبی شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز در استان‌های تهران سمنان شمال آذربایجان شرقی اردبیل، گیلان غرب مازندران و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوایی امروز دوشنبه 19 دی 1401

از سه شنبه تا جمعه در بیشتر مناطق کشور کاهش محسوس دما پیش بینی می شود. کاهش دما در شمال شرق بین ۱۰ تا ۱۵ درجه و در شمال غرب و شرق کشور بین ۷ تا ۱۰ درجه خواهد بود.

یکشنبه تا پنج شنبه دریای خزر از بعد از ظهر یکشنبه تا سه شنبه شرق خلیج فارس و از سه شنبه تا پنج شنبه خلیج فارس مواج و متلاطم است.