کدام کلینیک برای تزریق بوتاکس مناسب است؟

از زمانی‌ که انجام مراقبت‌های پوستی و عمل‌های زیبایی یکی از دغدغه‌های مردم، به‌خصوص خانم‌ها، شده است روز به روز به تعداد کلینیک‌ها و مراکز زیبایی اضافه می‌شود. در بین تمام عمل‌های زیبایی، خدماتی مانند لیفت پوست، تزریق بوتاکس و مراقبت‌های پوستی که برای جوانسازی پوست، رفع چین و چروک و خطوط اخم و لبخند هستند، طرفداران بیشتری دارند. این روزها اشتیاق بیش از حد خانم‌ها به انجام عمل‌های جوانسازی و زیباسازی باعث شده که هر کدام از کلینیک‌های زیبایی به دنبال این باشند تا نو به نو روش‌های گوناگونی را ابداع و در اختیار مراجعه‌کنندگان خود قرار دهند.

 تزریق بوتاکس یکی از راهکارهای رایج جوانسازی و رفع چین و چروک است که در اکثر کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود. اما، چه چیزی باعث تمایز کلینیک‌ها نسبت به یکدیگر می‌شود؟ برای تزریق بوتاکس به کدام کلینیک زیبایی می‌توان اعتماد کرد؟ نتایج کدام کلینیک موفقیت‌آمیزتر است؟ این‌‌ها ازجمله سوالات مهمی هستند که بلافاصله پس از این که تصمیم به تزریق بوتاکس می‌گیرید در ذهن شما می‌چرخند.

برای تزریق بوتاکس در یک مرکز زیبایی باید به چند مورد که در ادامه عنوان می‌کنیم، دقت داشته باشید.

انتخاب کلینیک معتبر

همان‌طور که می‌دانید تعداد کلینیک‌های زیبایی که در ایران فعالیت می‌کنند بیشمار است؛ اما برای تزریق بوتاکس باید به کدام یکی از آن‌ها مراجعه کرد؟ اعتماد به کلینیک، اولین معیاری است که می‌تواند در انتخاب مرکز زیبایی تاثیر داشته باشد. شما به‌عنوان یک مراجع کلینیک زیبایی حق دارید که انتظار یک خدمات‌رسانی باکیفیت و موفقیت‌آمیز را داشته باشید؛ یعنی شما باید از کیفیت و نتیجه نهایی خدماتی که دریافت می‌کنید اطمینان و رضایت کامل داشته باشید.

برای اطمینان به یک کلینیک زیبایی باید پیش از مراجعه حضوری کمی تحقیق کرد و در صورت امکان با افرادی که قبلا در آن مرکز تزریق بوتاکس داشته‌اند، مشورت کرد. یکی از راه‌های تحقیق در مورد کلینیک‌ها مراجعه به سایت و بررسی سوابق آن‌هاست؛ معمولا دیدن‌ عکس‌های قبل و بعد از تزریق‌های انجام‌شده می‌تواند به شما کمک کند تا اطمینان‌خاطر مطلوب خود را به دست بیاورید.

البته، در کنار اطمینان از نتیجه‌ی رضایت‌بخش تزریق، باید به عوامل دیگری مانند برند بوتاکس، فرآیند اصولی تزریق و عدم ایجاد اثرات جانبی نیز دقت داشته باشید.

اطمینان از فرآیند اصولی تزریق

اکثر افراد جامعه درباره تزریق بوتاکس دیدگاه اشتباهی دارند که می‌تواند آن‌ها را به دردسر بیندازد! این افراد بر این باورند که تزریق بوتاکس را می‌توان در هر مرکزی انجام داد و تفاوتی ندارد چه شخصی با چه میزان مهارتی تزریق را برای آن‌ها انجام می‌دهد. از نظر این افراد تنها کافیست مقداری سم ضعیف‌شده بوتولونیم یا همان بوتاکس به اعصاب نواحی مورد نظرشان تزریق شود تا ماهیچه‌ها توانایی حرکت خود را از دست بدهند.

از آنجایی که بوتاکس یک ماده درمانی و در عین حال، آرایشی است، برخی افراد با خواسته‌های گوناگونی مانند رفع چین و چروک، درمان میگرن، جوانسازی پوست و غیره به کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند؛ اما لزوما تمام خواسته‌های آن‌ها قابل اجرا نیستند. تشخیص این که هر مراجعه‌کننده در کدام نواحی، به چه مقداری و با چه هدفی نیاز به تزریق بوتاکس دارد، با پزشک متخصص زیبایی است.

بوتاکس معمولا برای رفع چین ‌و چروک‌های پیشانی، اطراف چشم، بینی، خط خنده و چانه کاربرد دارد؛ تعیین نواحی نیازمند تزریق توسط پزشک متخصص احتمال موفقیت‌آمیز بودن تزریق را چند برابر می‌کند.

اطمینان از برند بوتاکس

یکی دیگر از عوامل بسیار موثر در میزان کارآمدی تزریق بوتاکس، برند مواد مورد استفاده است. در ایران، بوتاکس مورد استفاده در کلینیک‌های زیبایی به دو گروه خارجی و ایرانی تقسیم می‌شوند که تفاوت عمده آن‌ها در قیمت است. برندهای خارجی معمولا دارای قیمت بسیار بالایی هستند که فرد را از تزریق بوتاکس منصرف می‌کنند. اما در مقابل، برخی برندهای ایرانی مانند مسپورت یا دیستون علاوه بر اینکه کیفیت مطلوب و مشابه برندهای خارجی دارند، از نظر قیمت نیز مقرون‌به‌صرفه هستند و هزینه زیادی به فرد تحمیل نمی‌کنند.

عدم ایجاد اثرات جانبی

استفاده از واژه "سم" یکی از مواردی است که برای تزریق بوتاکس هراس به دل مراجعه‌کنندگان کلینیک‌های زیبایی می‌اندازد، اما باید بدانید که بوتاکس یک سم ضعیف شده است که اگر به درستی و زیر نظر فرد متخصص تزریق شود هیچ مشکلی برای شما پیش نمی‌آید و طی چند روز می‌توانید تاثیر شگفت‌انگیز آن را ببینید.

با این حال، اگر به این مسئله توجه نکنید و در مراکز نامعتبر اقدام به تزریق بوتاکس کنید، باید نگران عوارضی مانند بهم خوردن تناسب و هماهنگی اجزای صورت خود باشید. در بدترین حالت، اگر در آرایشگاه‌های کوچک و محلی این کار را انجام دهید، با توجه به نداشتن اطلاعات پزشکی آرایشگرها، امکان تزریق  بوتاکس به داخل خون و بروز مشکلات جبران‌ناپذیر وجود دارد.

سایر عوارض تزریق بوتاکس بسیار ناچیز و گذرا هستند و پس از تزریق در تمام کلینیک‌ها به وجود می‌آیند. برای مثال، شاید پس از تزریق صورتتان کمی قرمز یا ملتهب شود که این مورد به راحتی با کمپرس یخ برطرف می‌شود. یک واکنش رایج دیگر، حس ناملموسی است که تا چند روز نمی‌توانید اجزای صورت خود را مانند سابق تکان دهید؛ اما به مرور این حس هم از بین می‌رود و همه چیز برایتان عادی می‌شود. بنابراین، با توجه به آنچه که گفته شد هیچ چیز نگران‌کننده‌ای در مورد تزریق بوتاکس وجود ندارد.

ارائه خدمات تکمیلی

یک مرکز زیبایی معتبر باید بتواند تمامی مراحل ارائه خدمات را به‌خوبی پوشش دهد تا باعث عدم رضایت مراجعه‌کننده یا سردرگمی او نشود. برای مثال، تزریق استاندارد بوتاکس شامل چند مرحله می‌شود؛ مشاوره تخصصی توسط پزشک متخصص زیبایی، تزریق مواد معتبر توسط یا زیرنظر پزشک متخصص، راهنمایی و ارائه مشاوره مراقبتی پس از تزریق و در آخر، ارائه خدمات ترمیم، مراحل یک تزریق اصولی بوتاکس است که تنها از کلینیک‌های معتبر می‌توان انتظار ارائه تمام آن‌ها را داشت.

همان‌طور که تا الان گفته شد، برای تزریق بوتاکس در یک کلینیک زیبایی معتبر باید به عوامل مختلفی مانند کادر پزشکی کلینیک، برند بوتاکس، ارائه خدمات تکمیلی و هزینه تزریق دقت داشته باشید. تمام این عوامل باعث می‌شوند که انتخاب کلینیک زیبایی کمی سخت شود؛ زیرا کمتر مرکزی پیدا می‌شود که تمام این معیارها را به‌صورت یکجا داشته باشد و در عین حال، هزینه زیادی به فرد تحمیل نکند. پس از بررسی تمام کلینیک‌های زیبایی تهران و ارزیابی عملکرد آن‌ها در ارائه خدمات سلامت و زیبایی، تنها تعداد کمی از آن‌ها، از جمله کلینیک نو به نو، توانستند امتیاز مورد قبولی را به دست بیاورند و در لیست کلینیک‌های معتبر تهران قرار بگیرند.