ضرورت نوسازی و به سازی چهار هزار هکتار بافت فرسوده تهران/ برخی به دلایل سیاسی مانع نوسازی و به سازی بافت فرسوده شدند

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در جلسه شورای اسلامی شهر تهران با تبریک دهه فجر به موضوع زلزله های اخیر در خوی،ترکیه و سوریه پرداخت و اظهار داشت: کشور ما در کمین زلزله است و شهر تهران نیز از این امر مستثنی نیست.

وی، به دولت سوریه و دولت و مردم ترکیه جان باختن شهروندان در پی زلزله را تسلیت گفت و اظهار داشت: تعداد زیادی از شهروندان این کشور در زلزله جان خود را از دست دادند و این موضوع زنگ هشداری است برای همه شهرها و شهر تهران که بیش از ۴ هزار هکتار بافت فرسوده و بخش زیادی بافت ناپایدار دارد.
پیرهادی‌ با بیان اینکه از ابتدای این دوره چندین بار ضرورت نوسازی و بهسازی بافت فرسوده را تذکر داده ام ، گفت: برخی صرفا به جهت فعالیت سیاسی خودشان و تخریب اذهان عمومی، سعی کردند نوسازی، به سازی و بازسازی بافت فرسوده در تهران به تأخیر افتد، گرچه این هجمه ها در این دوره شورای تاثیر نگذاشت.
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شاهد بودیم که شهرداری و شورا در این دوره نسبت به صدور پروانه‌های مختلف و تشویق نوسازی در بافت فرسوده و بافت ناپایدار تلاش کردند.

وی ادامه داد: اگر این زلزله که در ترکیه رخ داد، در شهر تهران رخ دهد، در تهران صدها هزار نفر کشته می دهیم و فاجعه ملی رخ میدهد.

ضرورت نوسازی و به سازی چهار هزار هکتار بافت فرسوده تهران/ برخی به دلایل سیاسی مانع نوسازی و به سازی بافت فرسوده شدند


به گفته وی، اگر امروز دولت و وزارت راه و شهرسازی نسبت به این موضوع نیاندیشد، پایتخت جمهوری اسلامی دچار بحران می شود .
وی خطاب به مسئولان، اظهار داشت: امروز به این موضوع فکر کنید و تصمیم بگیرید ، از هجمه های رسانه ای و تبلیغات برخی افراد سودجو و سیاسی که به فکر جان مردم نیستند، نهراسید؛ به صلاح مردم تصمیم بگیرید و در شهر تهران تحول اساسی ایجاد کنید.
وی تاکید کرد: اگر این اتفاق در تهران رخ دهد، تصمیم گیری بعد از بحران دیر است.