وزیر ارتباطات: مشکل سرعت اینترنت خانگی به زودی حل می شود

در دیدار روح الله متفکر آزاد، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی و عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در وزارت ارتباطات صورت گرفت بر تقویت زیرساخت‌های ارتباطی خصوصاً در روستاها، افزایش سرعت اینترنت خانگی و حمایت از کسب و کارهای اینترنتی با هدف تقویت پلتفرم‌های داخلی تأکید شد.

متفکر آزاد در ابتدای این دیدار به بازدیدهای میدانی خود از وضعیت سرویس دهی مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه در حوزه انتخابیه‌اش اشاره کرد و گفت: در بازدیدهایی که از مناطق مختلف حوزه انتخابیه داشته‌ام در کنار تلاش‌هایی که از سوی وزارت ارتباطات برای بهبود خدمات ارتباطی صورت گرفته است اما در برخی از شهرها و روستاها وضعیت اینترنت خانگی نیاز به تقویت دارد و نیازمند تقویت زیرساخت‌های مخابراتی است.

رئیس فراکسیون دانشگاهیان با بیان اینکه امروزه اینترنت نقش مهمی در توسعه دانش و همچنین کسب و کار مردم دارد، افزود: مردم استان خصوصاً ساکنان شهرهای کوچک و روستاها نیازمند تقویت و بهبود کیفیت و سرعت اینترنت هستند و گاها از پایین بودن سرعت اینترنت گله دارند. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه با توجه به شرایط اخیر پیش آمده در کشور ضرورت حمایت ویژه از کسب و کارها خصوصاً کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت احساس می‌شود، افزود: کشور نیازمند یک جهش جدی در حوزه فناوری و حمایت از کسب و کارهای اینترنتی است و باید پلتفرم‌های داخلی بتوانند خدمات مطلوب، سریع و آسان را در حوزه کسب و کار به مردم ارائه دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دیدار با بیان اینکه تلاش ویژه‌ای برای بهبود کیفیت و سرعت اینترنت خانگی در حال انجام است گفت: با اتصال شهرها و روستاها به فیبرنوری و اضافه شدن اپراتورهای جدید در حوزه خدمات اینترنت در آینده نزدیک مشکل سرعت اینترنت خانگی حل خواهد شد. 

زارع پور افزود: وزارت ارتباطات تقویت توان فنی و خدماتی پلتفرم های داخلی را به عنوان یک اولویت ویژه قرار داده است افزود: تلاش شده مشکلات پلتفرهای داخلی در خدمت رسانی به مردم به حداقل برسد و معاونان این وزاتخانه راساً پیگیر ارتقا و بهبود خدمات پلتفرم‌های داخلی هستند.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت اینترنت تلفن‌های همراه از گذشته بهتر شده است اما اینکه سرعت اینترنت خانگی هنوز مطلوب نیست را ما هم قبول داریم و بهترین راه اتصال منازل به فیبرنوری است که با حمایت ویژه دولت در حال اجراست.