زلزله در غرب استان تهران هیچگونه خسارتی نداشت

حامد یزدی مهر با اشاره به وقوع زمین لرزه ۳.۹ ریشتری در غرب استان تهران اظهار داشت: طبق اعلام مؤسسه ژئوفیزیک این زمین لرزه در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داده به همین دلیل مردم استان‌های تهران و البرز این زلزله را احساس کردند. 

یزدی مهر با بیان اینکه زلزله در پنج کیلومتری شهرستان ملارد، هفت کیلومتری صفا دشت و هشت کیلومتری مشکین دشت در استان البرز احساس شده است گفت: خوشبختانه این زمین لرزه هیچ خسارتی بر جای نگذاشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بیان داشت: از آنجا که موضوع آمادگی اجتناب ناپذیر است و همه دستگاه‌ها به عنوان متولیان خدمت به مردم باید آمادگی کامل داشته باشند و این موضوع را در دستور کار قرار دهند به محض وقوع زمین لرزه ستاد مدیریت بحران در غرب استان تهران به حالت آماده باش کامل در آمد و تیم‌های ارزیاب در مناطق تحت تاثیر وقوع زلزله حضور یافتند.

وی با تاکید بر اینکه طبق اعلام کارشناسان و مؤسسه ژئوفیزیک گسل ملارد یک گسل غیر فعال است و هر از چند گاهی لرزه‌ای ایجاد می‌کند و جای هیچ نگرانی وجود ندارد افزود: طبق اعلام کارشناسان با توجه به مشخصات این گسل همانند گسل‌های دیگر در سطح کشور عموما حرکاتی خفیف داشته و تخلیه انرژی‌های زمین از طریق گسل‌ها امری کاملا طبیعی میباشد.

یزدی مهر بیان داشت: همزمان با وقوع زمین لرزه، جلسه ستاد مدیریت بحران در شهرستان ملارد به ریاست فرماندار محترم با حضور تمامی دستگاه‌های شهرستانی تشکیل شده و اوضاع کاملاً تحت کنترل است و همه اجزا شهرستان در آمادگی صد در صدی قرار دارند و از مردم می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کنند.