کاهش نسبی دما در برخی از نقاط کشور

طی پنج روز آینده گذر امواج تراز میانی جوی از نوار شمالی کشور سبب رشد ابر‌های همرفتی گاهی همراه با رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بویژه در ساعات بعد از ظهر واوایل شب می‌شود.

 علاوه بر آن طی روز چهارشنبه در شرق اردبیل گیلان، مازندران و داشته‌های جنوبی البرز شامل استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران نیز افزایش ابر رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

 پنجشنبه میزان بارندگی در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل تشدید میشود و در سایر مناطق ذکر شده بارش کاهش می‌یابد. 

جمعه ابرناکی بارش خفیف و پراکنده در این مناطق و سواحل دریای خزر رخ می‌دهد. در ضمن طی سه روز اخیر در شرق اردبیل و سواحل شمالی کشور وزش باد شمالی و کاهش نسبی دما پیش بینی می شود. 

هواشناسی

شنبه بارندگی در مناطق شمالی آذربایجان غربی آذربایجان شرقی و اردبیل تقویت می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی آرام مستقر می‌شود یکشنبه فقط در شمال آذربایجان شرقی ابرناکی و بارش شکل می‌گیرد.

 تا روز جمعه در بخش‌هایی از جنوب غرب و غرب کشور و مناطقی از استان بوشهر وزش باد شدید همراه با گردوخاک دور از انتظار نیست. در این مدت نیمه شرقی دریای خزر همچنین خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.