نحوه ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی

بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی یکی از خدماتی است که توسط سازمان تأمین اجتماعی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تعیین و به مرحله اجرا درمی‌آید. بازنشستگان عزیز کشور ما می‌توانند در ماه آذر هرسال در این طرح بیمه ثبت‌نام کنند و از خدمات و امکانات آن نهایت بهره را ببرند. توجه داشته باشید مهلت تکمیل ثبت‌نام در این طرح بیمه تا ۳ ماه ادامه دارد. در این مقاله بیمه تکمیلی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، کاربرد‌ها و نحوه استفاده از آن را برای شما شرح می‌دهیم.

بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی چیست؟

برای ثبت‌نام در این نوع از بیمه نیز همانند هر ثبت‌نام الکترونیکی دیگری افراد باید مدارک الزامی و درخواستی سامانه موردنظر را آماده و در سایت این سامانه بارگذاری کنند. برای تکمیل مراحل ثبت‌نام این طرح بیمه بهتر است از راهنمای ثبت‌نام بیمه تکمیلی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی استفاده کنید.

به‌خاطر داشته باشید یکی از اصلی‌ترین کار‌ها و اموری که سازمان تأمین اجتماعی به آن مشغول است، بیمه تکمیلی خواهد بود و پراهمیت‌ترین نوع بیمه تکمیلی به بازنشستگان تعلق دارد. زیرا در بیشتر موارد افراد مسن بیش از سایر افراد جامعه در معرض بیماری قرار می‌گیرند و به خدمات درمانی نیاز خواهند داشت.

این نوع بیمه در اختیار افراد بازنشسته قرار می‌گیرد و برای ثبت‌نام در این طرح از بیمه و نحوه استفاده از استاندارد‌ها و امکانات آن باید طبق قوانین و مقررات ذکرشده پیش بروید. در واقع این نوع بیمه برای آسیب‌پذیرترین قشر جامعه، افراد بازنشسته و مسن در نظر گرفته شده است که بسیار مفید خواهد بود.

حقوق بازنشستگان

نحوه ثبت‌نام در بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی

ثبت‌نام در بیمه تکمیلی بازنشستگان نیز همانند سایر طرح‌ها و بیمه‌ها به طور آنلاین و غیرحضوری قابل انجام خواهد بود. البته با مطالعه راهنمای ثبت‌نام در این بیمه شما متوجه می‌شوید که به هنگام ثبت‌نام ۲ دسته از افراد بازنشسته وجود دارند:

  • افرادی که پیش‌تر بازنشسته شده‌اند و در حال حاضر تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند.
  • افرادی که به‌تازگی بازنشسته شده‌اند و به‌تازگی قصد کرده‌اند در این طرح بیمه ثبت‌نام کنند.

افراد دسته اول که تحت پوشش قرار دارند و لازم نیست برای استفاده و بهره‌مندی از این نوع بیمه کار خاصی انجام دهند؛ ولی افراد دسته دوم باید اقدامات اولیه را به طور کامل انجام دهند تا ثبت‌نام آن‌ها با موفقیت صورت بگیرد. در ادامه مراحل ثبت‌نام در این طرح بیمه را به طور خلاصه نام می‌بریم:

  • ورود به سایت ثبت‌نام بیمه تکمیلی بازنشستگان سازمان تأمین‌ اجتماعی
  • انتخاب گزینه ثبت‌نام و انصراف از بیمه تکمیلی
  • انتخاب گزینه ثبت‌نام بیمه تکمیلی (در زمان اعلام شده برای تکمیل ثبت‌نام خود اقدام کنید)
  • ورود اطلاعات کامل (اطلاعات هویتی، شماره‌تلفن ثابت، شماره مستمری، آدرس و غیره)
  • مشخص‌کردن افراد تحت تکفل
  • انتخاب بازبینی اطلاعات (در صورت ورود اطلاعات اشتباه می‌توانید با انتخاب گزینه اصلاح اطلاعات اصلی را وارد کنید)
  • کلیک بر روی ثبت نهایی اطلاعات
  • دریافت کد رهگیری

مدارک لازم برای تکمیل ثبت‌نام بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی

همان‌طور که گفتیم این نوع از طرح بیمه نیز به‌صورت غیرحضوری ثبت‌نام می‌شود و با ارائه اطلاعات و مدارک خواسته شده افراد مسن و بازنشسته کشور می‌توانند از این طرح مناسب و کاربردی نهایت بهره را ببرند. فراموش نکنید ارائه مدارک درست و بدون نقص در روند ثبت‌نام بازنشستگان تأثیرگذار است و باید توسط افراد متخصص انجام شود.

بنابراین برای تکمیل ثبت‌نام در بیمه تکمیلی می‌توان از کمک افراد متخصص در حوزه بیمه کمک گرفت و با خیالی آسوده منتظر نتیجه نهایی و تأیید اطلاعات و مدارک باقی ماند. با ما همراه باشید تا مدارک لازم را به طور خلاصه برای شما ذکر کنیم:

  • فرم تکمیل شده پرسش‌نامه سلامت
  • کپی از پشت و روی شناسنامه
  • کپی از پشت و روی کارت ملی
  • کپی از ابتدایی‌ترین صفحه دفترچه بیمه
  • مدارک مربوط به فرد تحت تکفل

آشنایی با شرایط ثبت‌نام در بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی

بعد از اینکه با بیمه تکمیلی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی آشنا شدید و همچنین نحوه ثبت‌نام و ارائه مدارک آن را درک کردید، شاید برایتان سؤال پیش آید که چطور این مدارک و اطلاعات را در اختیار سازمان بیمه قرار دهید و در نهایت افراد برای تکمیل ثبت‌نام در این طرح بیمه باید چه شرایطی داشته باشند؟

توجه داشته باشید تنها افراد بازنشسته از سازمان تأمین اجتماعی و خانواده آن‌ها می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند. فرد بازنشسته باید اطلاعات همسر و افراد تحت تکفل خود را به طور کامل ذکر کند. فرزندان دختر فرد بازنشسته در صورت فوت او و مجرد بودن خود می‌توانند از بیمه فرد بازنشسته استفاده کنند.

فرزندان پسر نیز تحت شرایط خاصی می‌توانند از این شرایط و بیمه فرد بازنشسته بعد از فوت او بهره‌مند شوند. طی ۳ ماه اول مراحل تکمیل ثبت‌نام افراد بازنشسته می‌توانند افراد تحت تکفل خود را به طور کامل مشخص کنند. این شرایط برای عموم بازنشستگان یکسان خواهد بود.

نحوه استفاده از بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی

اکنون که با مراحل ثبت‌نام، مدارک لازم و شرایط ضروری بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی آشنا شدید نوبت به آشنایی با نحوه استفاده از این نوع بیمه می‌رسد. استفاده از این طرح بیمه بیش از هر چیزی به جبران هزینه‌های درمان آن‌ها کمک می‌کند و بر بیمه پایه افراد بازنشسته اضافه می‌شود.

در ضمن با استفاده از همین نوع بیمه هزینه‌های سنگین درمانی برطرف می‌شود تا افراد بازنشسته دغدغه نحوه پرداخت این هزینه‌های سنگین و گزاف را نداشته باشند. برای استفاده از این بیمه تکمیلی فرد بازنشسته باید از خدمات بیمارستان یا مرکز درمانی استفاده کند که با سازمان تأمین اجتماعی و طرح بیمه تکمیلی آن قرارداد داشته باشد.

درصورتی‌که به یکی از این بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کنند، با ارائه مدارک لازم و معرفی‌نامه نهایی می‌توانند از خدمات و امکانات موردنظر آن مرکز درمانی یا بیمارستان استفاده کنند. در نهایت اینکه با ارائه مدارک الزامی می‌توانند هزینه درمان خود را از بیمه دریافت کنند. این مدارک عبارت هستند از:

  • صورت‌حساب بیمارستان یا مرکز درمانی که دارای مهر معتبر باشد.
  • گواهی پزشک که نشان‌دهنده نوع خدمات درمانی دریافت شده است.
  • اصل و کپی از شناسنامه فرد بازنشسته
  • ارائه ابتدایی‌ترین صفحه دفترچه بیمه فرد بازنشسته
  • تمام گزارش‌های مربوط به دریافت خدمات ریزودرشت همانند رادیولوژی، گواهی سی‌تی‌اسکن و سایر

ثبت‌نام بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی توسط افراد متخصص

پیش‌ازاین نیز گفتیم اگر اطلاعات نادرست وارد سایت کنید و ثبت نهایی اطلاعات را بزنید، امکان تغییر و حذف این اطلاعات وجود ندارد، بنابراین به هنگام تکمیل ثبت‌نام خود باید بادقت اطلاعات را ارائه دهید و از هرگونه اشتباه سهوی و عمدی دوری کنید. در ضمن قبل از ثبت نهایی اطلاعات، بازبینی اطلاعات را انجام دهید.

ازآنجایی‌که این نوع بیمه بسیار مهم و کاربردی است، بهتر است برای تکمیل ثبت‌نام آن از افراد با پشتکار و حرفه‌ای این حوزه کمک بگیرید. سرویس بیمه یکی از حرفه‌ای‌ترین سرویس‌های موجود برای تکمیل ثبت‌نام شما در بیمه تکمیلی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی است و نباید آن را دست‌کم گرفت.