۱۲۴ محصول برای هوشمندسازی شهر‌ها عرضه شد

معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در حال حاضر ۱۲۴ محصول فناورانه را معرفی کرده است تا بازار تقاضا نیاز‌های خود را با استفاده از تولیدات بومی مرتفع کند.

به دنبال شکل‌گیری مفهوم دولت الکترونیک ، اصطلاح شهر الکترونیک یا شهر هوشمند نیز مطرح شد. به‌گونه‌ای که امروزه یکی از راه‌های شناسایی شهر‌های پیشرفته جهان معیارهایی، چون استفاده آن‌ها از سیستم‌های هوشمندانه و خلاق در مدیریت شهری است.

شهر هوشمند یک مدل توسعه شهری است که از تعامل بازیگران مختلف به وجود می‌آید و نمایانگر طیفی از اهداف و ویژگی‌های مختلف است، مفهوم شهر هوشمند درجه اول شهر را به عنوان یک سیستم که دارای زیر سیستم‌های متعدد است، بررسی می‌کند.

محققان و دست‌اندرکاران پیاده‌سازی شهر‌های هوشمند ۱۹ شاخص اصلی را برای شناسایی این شهر‌ها تبیین کرده‌اند که شامل پارکینگ هوشمند، سرویس به اشتراک‌گذاری خودرو و تاکسی آنلاین، هوشمند کردن سیستم ترافیک، حمل و نقل عمومی هوشمند، انرژی پاک، ساختمان هوشمند، جمع‌آوری هوشمند زباله، حفظ محیط زیست، مشارکت شهروندان، دیجیتالی شدن دولت، برنامه‌ریزی شهری، آموزش، اکوسیستم اقتصادی، دسترسی به ۴ G LTE، سرعت اینترنت، فراوانی هات‌اسپات وای‌فای، استفاده از گوشی هوشمند، استاندارد‌های زندگی و چگونگی توسعه فرآیند هوشمندتر شدن شهر‌ها می‌شود.

  1. ۱۲۴ محصول برای هوشمندسازی شهر‌ها عرضه شد