آمار شگفت انگیز زائران ایرانی در اربعین امسال

سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی انتظامی کشور گفت: از سال ۹۴ تا ۱۴۰۲ که الان در آن هستیم حدوداً چند سال به دلیل کرونا اساساً هیچ سفری در قالب زیارت اربعین انجام نشد و یک سال هم با محدودیت انجام شد که اگر آن ۳ سال محدودیت کرونا نبود حداقل ۳ تا ۳.۵ میلیون بر روی این آمار اضافه می‌شد.

وی افزود: از آن سال با محدودیت نزدیک به ۱۳ میلیون زائر سفر کردند که ۷ میلیون ۸۰۰ هزار نفر سفر اولی، ۳ میلیون ۱۷۰ سفر دومی، ۱۵۰۰ میلیون سفر سومی، نزدیک به ۸۰۰ هزار تا سفر چهارمی و ۹ هزار نفر سفر هفتمی و ۵۰۰ نفر سفر هشتمی بودند.

رادان

سردار رادان بیان داشت: این آمار نشان می‌دهد که سفر اربعین در رزق مردم ایران قرار گرفته و از سفرهایی است که برای مردم ما خاطر انگیر، ارزان و سرشار از معنویت است.

وی افزود: از شگفتی‌های سفر اربعین این است که ما مسافر زیر ۵ سال و بالای ۷۵ سال هم امسال داشتیم که واقعاً صحنه‌های عجیب و غریبی را تولید می‌کرد.

سردار رادان اظهار داشت: ۵۰ درصد زائران زیر ۴۵ سال بودند این را کسانی که شبه می‌آورند که جوانان از دین گریزان هستند ببیند، منتهی اینها افرادی هستند که خودشان را به خواب زده‌اند و کسی که خودش را به خواب زده باشد بیدار نمی‌شود.