دلایل محبوبیت سفر با اتوبوس و قطار چیست؟

سفر یکی از لذت بخش‌ترین تجربیات زندگی است. شما با سفر می‌توانید به مکان‌های جدید بروید و خاطرات فراموش نشدنی را تجربه کنید. در دنیای امروز، می‌توانید برای سفر کردن از روش‌های مختلفی استفاده کنید، در این بین اما دو وسیله نقلیه زمینی که همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند، اتوبوس و قطار هستند. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا به بررسی دلایل محبوبیت سفر با اتوبوس و قطار بپردازیم و در این زمینه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

قیمت مناسب

یکی از دلایل اصلی محبوبیت سفر با اتوبوس و قطار، قیمت مناسب آن‌ها است. هزینه سفر با اتوبوس و قطار به طور کلی از هزینه سفر با هواپیما و خودروی شخصی کمتر است. به همین خاطر سفر با این دو وسیله نقلیه برای افرادی که بودجه محدودی دارند، مقرون‌به‌صرفه است. به همین دلیل اگر قصد دارید تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، پیشنهاد ما این است که با قطار یا اتوبوس سفر کنید. لازم به ذکر است که از بین قطار و اتوبوس، قیمت بلیط اتوبوس کمتر است و شما می‌توانید با انتخاب اتوبوس باز هم هزینه‌های خود را کمتر کنید.

دسترسی آسان

اتوبوس‌ها و قطارها در بسیاری از نقاط کشور قابل استفاده بوده و ایستگاه دارند. این امر، دسترسی افراد به این دو وسیله نقلیه را برای سفر به سراسر کشور آسان می‌کند. حتی در شهرهای کوچک و دورافتاده نیز می‌توانید از اتوبوس و قطار برای سفر استفاده کنید؛ علاوه‌بر این شما می‌توانید با قطار به کشورهای همسایه سفر کنید.

راحتی نسبی

02

اتوبوس‌ها و قطارها در سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته‌اند. امروزه اتوبوس‌ها و قطارهای مدرن، امکانات رفاهی مناسبی مانند سیستم تهویه مطبوع، صندلی‌های راحت و سرویس بهداشتی را ارائه می‌دهند. این امر باعث شده سفر با اتوبوس و قطار تجربه‌ای راحت و لذت‌بخش باشد؛ البته همچنان راحتی سفر با هواپیما بسیار زیاد است اما نسبت به سفر با ماشین شخصی، قطار و اتوبوس گزینه‌های بهتری هستند.

امنیت

اتوبوس‌ها و قطارها از جمله وسایل نقلیه‌ای ایمن هستند. این وسایل نقلیه دارای سیستم‌های ایمنی پیشرفته بوده و توسط رانندگان و راهبانان مجرب هدایت می‌شوند. این امر باعث شده سفر با اتوبوس و قطار تجربه‌ای ایمن و مطمئن برای شما فراهم کند؛ از سوی دیگر در سفرهای هوایی احتمال بروز برخی از مشکلات، زیاد است، به همین دلیل بسیاری از افراد با ترس سوار هواپیما می‌شوند.

امکان مشاهده و لذت بردن از مناظر

سفر با اتوبوس و قطار فرصت خوبی برای تماشای مناظر زیبا در طول مسیر است. شما می‌توانید از پنجره اتوبوس یا قطار، از دیدن مناظر طبیعی، شهرهای زیبا و روستاهای دیدنی لذت ببرید. این ویژگی باعث شده تا سفر با اتوبوس و قطار به یک تجربه خاطره انگیز تبدیل شود.

نرخ‌های ثابت

یکی از مشکلاتی که سفر با هواپیما دارد، متغیر بودن نرخ بلیط است. در واقع ساختار قیمت‌گذاری شرکت‌های هواپیمایی نامشخص است و این موضوع باعث شده تا نتوان دید دقیقی در مورد نرخ بلیط هواپیما داشت.

این در حالی است که نرخ و قیمت بلیط قطارها و اتوبوس‌ها در مسیرهای معین تقریباً ثابت است؛ به عنوان مثال قیمت بلیط اتوبوس شیراز تهران ، در طول سال مقدار ثابتی بوده و شاید تنها چند درصد تغییر کند. درحالی‌که قیمت بلیط هواپیما شیراز تهران ممکن است ساعت به ساعت تغییر کند؛ به همین دلیل اگر برای سفر خود، قطار یا اتوبوس را انتخاب کنید، این موضوع باعث می‌شود تا بتوانید پیش از سفر به خوبی هزینه‌های خود را تخمین بزنید.

امکان همراه داشتن بار زیاد

یکی دیگر از چالش‌هایی که سفر با هواپیما دارد و در صورت سفر با قطار و اتوبوس با آن مواجه نخواهید شد، محدودیت بار است. چراکه در صورت سفر با هواپیما، تنها در حجم محدودی می‌توانید با خود بار حمل کنید و درصورتی‌که بخواهید از حجم تعیین شده توسط ایرلاین، انتقال بار بیشتری داشته باشید باید مبلغی را بابت اضافه بار پرداخت کنید. این در حالی است که قطار و اتوبوس چنین محدودیت حجمی ندارند و حتی اگر چنین محدودیتی در نظر گرفته شده باشد مسلماً حجم بار، خیلی بیشتر از هواپیما خواهد بود.

دردسر کمتر

01

از دیگر مزایای سفر با قطار و هواپیما این است که دردسر جابه‌جایی با این وسایل کمتر از هواپیما است. در سفرهای هوایی باید ساعت‌ها زودتر برای رفتن به فرودگاه آماده شده، مدت زمان طولانی را برای بازرسی ایمنی طی کرده و حتی برای تحویل بار خود باید در صف‌های طولانی بایستید. این در حالی است که اگر با قطار و اتوبوس سفر کنید، تنها کافی است سی دقیقه قبل از حرکت به ترمینال بروید و بدون مشکل و چالش سوار اتوبوس و قطار شوید.

تاخیر کم

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که در سفرهای هوایی، به خصوص سفر با ایرلاین‌های داخل کشور به وفور با آن مواجه می‌شوید، تاخیرهای طولانی مدت است. این موضوع می‌تواند برنامه‌های سفر شما را به صورت کامل به هم بریزد. این در حالی است که سفر با قطار و اتوبوس احتمال تاخیر بسیار کمی دارد و اکثر قطارها و اتوبوس‌ها سر ساعت حرکت می‌کنند.

امکان حمل خودرو با قطار

یکی از مزایای جذابی که سفر با قطار دارد این است که شما می‌توانید حتی خودرو شخصی خود را نیز با قطار جا به جا کنید. این در حالی است که چنین امکانی در زمان سفر با هواپیما وجود ندارد. به همین دلیل اگر قصد دارید پس از رسیدن به مقصد، از خودرو شخصی خودتان استفاده کنید، می‌توانید از قطار برای حمل خودرو استفاده کنید.

حرف آخر                                                                   

در این مطلب به این سوال پاسخ دادیم که دلایل محبوبیت سفر با اتوبوس و قطار چیست؟ همان‌طور که مشاهده کردید، اتوبوس و قطار دو وسیله نقلیه زمینی محبوب هستند که مزایای بسیار زیادی دارند. قیمت مناسب، دسترسی آسان، راحتی، امنیت و... از مهم‌ترین دلایل محبوبیت سفر با اتوبوس و قطار است. لازم به ذکر است اگر قصد خرید بلیط اتوبوس و قطار دارید، می‌توانید از طریق وب‌سایت اسنپ تریپ با کم‌ترین قیمت ممکن برای خرید این بلیط‌ها اقدام کنید.