کمک ۱۰ میلیارد تومانی ایرانی‌ها به مردم غزه و افغانستان

 وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در خصوص حمایت این سازمان از مردم مظلوم غزه گفت: متأسفانه همانطور که مطلع شدید رژیم صهیونیستی ، بیمارستان غزه را مورد هدف قرار داد و صدها تن از کادر درمان رو به شهادت رساند. جمعیت هلال احمر و اساساً جمعیت‌های ملی و صلیب سرخ در سراسر دنیا در راستای خدمات بشر دوستانه به صورت بی‌طرفانه و بی‌غرضانه تشکیل شده‌اند.

وی در ادامه درباره حمله اسرائیل به بیمارستان غزه بیان کرد: رد کردن خط قرمزها و مورد اصابت قرار دادن کادر درمان اصلاً قابل توجیه نیست.

سلیمی درخصوص تجمع کادر پزشکی و پرستاری ایران در میدان فلسطین شهر تهران عنوان کرد: امروز کادر درمان و جمعیت هلال احمر در تهران دور هم جمع شدند و به صورت خودجوش در راستای محکومیت این حرکت رژیم صهیونیستی مردم فلسطین را همراهی کردند. همچنین بسیاری از داوطلبان، پزشکان و پیراپزشکان هلال احمر اعلام امادگی کردند و در صورت فراهم شدن شرایط به غزه اعزام خواهند شد.

کمک ۱۰ میلیارد تومانی ایرانی‌ها به مردم غزه و افغانستان

وی در پاسخ به این پرسش که تا کنون ایران چه اقداماتی برای حمایت‌ بیشتر کادر پزشکی غزه انجام داده است، گفت: عمده فعالیت داوطلبان جمعیت هلال احمر در چند صباح گذشته چه در حوزه زلزله افغانستان و چه در راستای کمک به مردم غزه، ارائه و جمع آوری کمک‌های مردمی بوده است. در این راستا ما به وسیله کدهای دستوری «#۳*۱۱۲*» برای کمک به مردم افغانستان و «#۵*۱۱۲*» را جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای کمک به مردم بی‌پناه غزه قرار دادیم که تا کنون  ۹ و نیم میلیارد تومان جمع‌آوری شده است.