آزمون بورد دندانپزشکی، هفته آینده برگزار می‌شود

دکتر رضا یزدانی عنوان کرد: آزمون تئوری بورد دندانپزشکی ، روز ۱۳ و آزمون شفاهی بورد دندانپزشکی طی روز‌های ۱۴ الی ۱۶ آذر ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طراحی سوالات امتحان تئوری در روز‌های ۹ الی ۱۱ آذر ماه و طراحی سوالات آزمون شفاهی، روز‌های ۱۲ و ۱۳ آذر ماه برگزار می‌شود، افزود: افرادی که در آزمون کتبی قبول شوند می‌توانند وارد مرحله آزمون شفاهی شوند.

دکتر یزدانی گفت: حدود ۴۲۰ شرکت کننده در این آزمون حضور دارند که ۱۸۸ نفر در ۴ رشته در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ۲۳۲ نفر در ۶ رشته در دانشگاه علوم پزشکی تهران به رقابت می‌پردازند.

 وی افزود: بیشترین شرکت کننده در رشته جراحی دهان و فک و صورت و کمترین شرکت کننده در رشته پاتولوژی دهان فک و صورت حضور دارند.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: آزمون تئوری برای اخذ دانشنامه برای همه رشته‌ها غیر پاتولوژی دارای ضریب ۲ و آزمون عملی ضریب ۱ است.

وی یادآور شد: افرادی که در مرحله تئوری قبول شوند به عنوان متخصص گواهینامه دریافت می‌کنند و آن‌هایی که در آزمون عملی هم قبول شوند به عنوان بورد، دانشنامه دریافت می‌کنند.

 دکتر یزدانی از برگزاری آزمون ملی تئوری دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور در دی ماه و آزمون صلاحیت بالینی برای بار دوم در بهمن ماه و اسفند ماه خبر داد و افزود: آزمون بورد یکی از مهم‌ترین امتحانات در این دبیرخانه می‌باشد و امید است این آزمون به نحو شایسته با همکاری مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور برگزار شود.

آزمون بورد دندانپزشکی، هفته آینده برگزار می‌شود