سه قلوهای مراغه ای در پیچ و خم بروکراسی

برنامه حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو در راستای سیاست‌های افزایش نرخ جمعیت بوده و سازمان بهزیستی با هدف کاهش مشکلات خانواده ها و جلوگیری از پیری جمعیت، خدمات مستمری و غیر مستمری از خانواده ها دارای فرزند چند قلو در دستور کار قرار داده است.

در همین راستا، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی، فرگل صحابی ابراهیمی، درباره وضعیت پرونده سه قلوهایی که تازه به دنیا آمدند و همچنین سه قلوهایی که در اردیبهشت سال جاری در این شهرستان به دنیا آمدند، به خبرنگار اجتماعی ایونا گفت: از اردیبهشت سال جاری برای پدر سه قلوها، پرونده‌ تشکیل داده ایم و این خانواده در حال دریافت مستمری هستند.

سه قلوهای مراغه ای در پیچ و خم بروکراسی

همچنین گفت: به درخواست وی وام اشتغالزایی نیز برای ایجاد دامداری برای آنها در نظر گرفته شده است.

ابراهیمی توضیح داد که برای تشکیل پرونده‌های کودکانی که به دنیا می‌آیند، ابتدا جنسیت آنها باید مشخص شود و سپس با دریافت شناسنامه و کارت ملی، شماره ملی آنها وارد سامانه می‌شود و مستمری برقرار می‌شود.

در ادامه، ابراهیمی اطلاعاتی درباره سه قلوهای خانواده مکتوبی ارائه داد و اعلام کرد که پدر سه قلوها سرباز است و در این زمینه نیز با همکاری سپاه ناحیه مراغه در مهمانسرای سپاه مستقر شده‌اند تا به راحتی به بیمارستان دسترسی داشته باشند.

وی افزود که یک کارشناس بهزیستی برای بازدید از بیمارستان الزهرا تبریز رفته و پس از تشکیل پرونده، رسیدگی‌های لازم انجام می‌شود.

همچنین ابراهیمی تصریح کرد: در مراحل تشکیل پرونده، دهک‌بندی آمده و بر اساس آن، مستمری تا پایان 6 سالگی برقرار می‌شود.

در ادامه، ابراهیمی خدمات غیرمستمر را شرح داد و به امکانات وام اشتغال و تسهیلات مسکن اشاره کرد.

او تاکید کرد که افراد می‌توانند از خدمات غیرمستمر همچون وام اشتغال و تسهیلات مسکن بهره‌مند شوند، اما باید شرایط لازم را داشته باشند.

در پایان، ابراهیمی از شهرداری خواست که در مراحل پایانی ساختمان‌ها، مددجویان را همراهی و همکاری کند و تلاش های خبرنگار ما برای مصاحبه با علی علیزاده نماینده مراغه در این زمینه نیز بی نتیجه ماند.

منبع: ایونانیوز