شاخص آلودگی هوای مشهد امروز ۱۴ دی ۱۴۰۲

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد در چهاردهمین روز دی ماه ۱۴۰۲ برای دومین روز پیاپی در شرایط ناسالم برای تنفس شهروندان قرار گرفته است.

مهدی اله‌پور، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: میانگین ۲۴ ساعته شاخص کیفیت هوای مشهد با عدد ۱۱۳ نشان دهنده قرار داشتن هوا در شرایط ناسالم و نیز شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته هم با عدد۱۱۳ از آلودگی هوا و شرایط ناسالم برای شهروندان مشهدی خبر می‌دهد.

وی با بیان این که کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد سالم است ادامه داد: شاخص کیفیت هوا در سایر ۱۸ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شرایط ناسالم گزارش شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند اما در روزهای دارای هوای آلوده، از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده پرهیز کنند.

اله پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

وضعیت آلودگی هوای تبریز امروز جمعه ۸ دی ۱۴۰۲