تعطیلی مدارس و ادارات این استانها فردا ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
تعطیلی مدارس و ادارات شهرها و استانهایی که برف بسیاری دیده اند اعلام شد. در پی بروز بارش برف و برودت هوا   مدارس برخی از استان‌ها فردا ۱۴ بهمن غیر حضوری است.

تعطیلی مدارس اردبیلبه دلیل سرما و یخبندان، فعالیت‌های آموزشی در اردبیل پیش دبستانی و ابتدایی شهری و پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول روستایی در نوبت صبح و عصر، بصورت غیر حضوری است. تعطیلی مدارس استان مرکزیمدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی گفت: با توجه به بارش برف، برودت هوا و ضرورت مدیریت ناترازی مصرف انرژی؛ همه دانشگاه‌ها، مدارس، آموزشگاه ها و ادارات (به جز دستگاه‌های که دارای نوبت کاری هستند) در سراسر استان مرکزی در روز شنبه ۱۴ بهمن ماه تعطیل خواهند بود.

تعطیلی مدارس و ادارات خراسان شمالی

غلامرضا شفیق، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: به علت سرمای هوا و مدیریت مصرف انرژی، شنبه، همه مراکز آموزشی و ادارات خراسان شمالی به استثنای دستگاه‌های خدمات رسان، تعطیل است.

تعطیلی مدارس کردستان

همچنین  مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از غیرحضوری شدن مدارس قروه خبر داد.هاشم ناظمی‌جلال با اشاره به فعالیت سامانه بارشی، از تعطیلی مدارس خبر داد و اظهار داشت: به دلیل بارش برف، برودت هوا و یخبندان و مشکل تردد و‌ عبور و‌ مرور، فعالیت تمام مدارس شهری در نوبت صبح و بعدازظهر در روز شنبه چهاردهم بهمن ماه جاری به صورت غیر حضوری و آموزش در بستر شاد انجام می‌گیرد.

وی افزود: همچنین فعالیت کلیه مدارس روستای این شهرستان در تمام مقاطع تحصیلی در نوبت صبح و بعد از ظهر فردا غیر حضوری خواهد بود.

تعطیلی مدارس و ادارات این استانها فردا ۱۴ بهمن ۱۴۰۲

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: در صورت تصمیم‌گیری درباره تعطیلی یا غیرحضوری بودن مدارس سایر شهرستان‌ها، از طریق رسانه‌های معتبر اطلاع‌رسانی می‌شود.

ناظمی‌جلال درباره نحوه فعالیت مراکز سنجش تصریح کرد: این مراکز تابع وضعیت اعلام شده مدارس ابتدایی شهرستان مربوطه بوده و در صورت غیرحضوری شدن مدارس، مراکز سنجش نیز تعطیل خواهد بود.

تعطیلی مدارس قم

مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: فعالیت همه مدارس شهرستان های کهک، جعفرآباد و بخش های سلفچگان و خلجستان فردا شنبه چهاردهم بهمن به صورت غیر حضوری خواهد بود.

محسن اروجی با بیان این که طی روز گذشته و امروز شاهد بارش باران در استان و در ارتفاعات به صورت برف بودیم گفت: فعالیت مدارس یاد شده به علت بارش برف، برودت دما و یخبندان به صورت غیر حضوری است.

وی با اشاره به این که تردد در جاده های اصلی استان قم عادی و روان است از شهروندان خواست از تردد غیر ضروری در جاده ها به خصوص جاده های کوهستانی پرهیز کرده و اگر قصد رفتن به این مناطق به خصوص بخش خلجستان که با کولاک همراه است را دارند حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.

تعطیلی مدارس مشهد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: باتوجه به بارش شدید برف و لغزندگی سطح معابر و جاده‌ها فردا شنبه تمامی مدارس مشهد در دو نوبت صبح و عصر تعطیل است.

امیر شوشتری اظهار کرد: با توجه به بارش شدید برف و لغزندگی سطح معابر و جاده‌ها فردا شنبه (۱۴ بهمن ماه) تمامی مدارس مشهد در شیفت صبح و ظهر به صورت غیر حضوری خواهد بود.

تعطیلی مدارس سمنان

با عنایت به بارش برف و کولاک در مناطق مختلف استان و احتمال یخبندان در معابر عمومی، تمامی مراکز آموزشی استان در تمامی دوره های تحصیلی، فردا شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ به صورت غیرحضوری و بر بستر شاد فعالیت خواهند کرد.‌فعالیت تمامی دستگاه های اجرایی استان در روز شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ با یکساعت تاخیر آغاز خواهد شد.