اجاره کلبه در اولسبلنگاه آذر

ماسال شهری است در استان گیلان و محصور میان کوه‌ها و جنگل‌ها است. رودخانه‌ای زیبا از کوه‌های شاه‌معلم سرچشمه می‌گیرد و پس از گذشتن از چندین شهر و روستا به منجیل و رودبار می‌رسد. ویژگی‌های خاص جغرافیایی ماسال، زیبایی‌های طبیعی و دیدنی بسیاری از‌جمله آبشارها، غارها و پوششی سرسبز را برای ماسال به ارمغان آورده است. تا چشم کار می‌کند، چمن‌زارها و دشت‌های سبز انبوهی اطراف ماسال را فراگرفته‌اند. روستای اولسبلنگاه در 25‌کیلومتری جنوب شهرستان ماسال در استان گیلان قرار دارد و در اراضی مرتفع واقع شده است. این مکان یکی از معروف‌ترین مناطق روستایی گیلان به شمار می‌رود که سالانه گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند. اجاره کلبه در اولسبلنگاه می‌تواند سفری رویایی و بی‌نظیر برای شما ایجاد کند که نباید آن را از دست بدهید.

در این مقاله قصد داریم درباره اجاره کلبه در این منطقه زیبا توضیح دهیم. مقاله را بخوانید و با اشتراک آن با دوستان و هم‌سفران خود، نظر آن‌ها را درباره موضوع جویا شوید.

سفر به ماسال

طبیعت حیرت‌انگیز ماسال که یکی از آرزوهای باستانی مردم را برای دیدن و شاید لمس ابرها از فاصله نزدیک به واقعیت تبدیل کرده است. این منطقه شما را زیبایی بیکران آن شگفت‌زده می‌کند. پدیده اقیانوس ابر زمانی اتفاق می‌افتد که ما در ارتفاعی بالاتر از ارتفاع تشکیل ابر قرار داریم. تقریبا در هر فصلی از سال می‌توانید چنین منظره‌ای را در ماسال ببینید. اما اقیانوس ابری ماسال تنها نمونه‌ای از دیدنی‌های معروف ماسال است که شامل کلبه‌های چوبی، رودخانه‌های پرآب، آبشارهای مرتفع و غارها و خانه‌های ییلاقی بسیار زیبا است.

از مهم‌ترین دیدنی‌های طبیعی ماسال می‌توان به اولسبلنگاه اشاره کرد. این مناطق که در ارتفاعات بالاتر از ابرها قرار گرفته‌اند، چشم‌اندازهای بی‌نظیری را به دلیل ابرهایی که در ارتفاع کمتری نسبت به آنها تشکیل می‌شوند، ارائه می‌دهند و ماسال را به مکانی مناسب برای سفر یک روزه از رشت تبدیل می‌کنند. اجاره کلبه در اولسبلنگاه می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای اقامت در این منطقه باشد.

2

ماسال با رشت، تالش و صومعه‌سرا به ترتیب 45، 60 و 24 کیلومتر فاصله دارد. بین تهران و ماسال حدود پنج ساعت فاصله راه دارید. در سفر به ماسال از تهران و استان های مرکزی و جنوبی ایران بهتر است به تهران بروید و اتوبان قزوین - رشت را انتخاب کنید. برای حرکت از تهران به ماسال با ماشین شخصی، بعد از پل فردیس کرج، اتوبان تهران- قزوین را طی کنید و تا زمانی که تابلوهای جاده نشان‌دهنده ورود شما به ماسال باشد، به راه خود ادامه دهید. درست بعد از کلانتری رشت و به سمت امام‌زاده هاشم، جاده سراوان را در پیش بگیرید تا به ماسال برسید. به این ترتیب نیازی نیست به رشت، فومن، تولم شهر و صومعه سرا بروید.

تجربه تماشای اقیانوس در حالت ایستاده روی ابر، در منطقه‌ای با طبیعت سرسبز، در دل جنگل و کوه، می‌تواند خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم بزند. صحنه‌ای که می‌توانید به‌صورت حضوری در روستای اولسبلانگاه در استان گیلان ببینید.

دیدنی‌ای بی‌نظیر با اجاره کلبه در اولسبلنگاه

یکی از دیدنی‌ترین صحنه‌هایی که می‌توانید در روستای اولسبلنگاه ببینید و از آن لذت ببرید، اقیانوس ابر است. اگر به اندازه کافی خوش‌شانس باشید، ابر و مه دره پایین را می‌پوشاند و اقیانوس ابری زیر پای شما تشکیل می‌شود. صحنه غروب آفتاب نیز در این منطقه واقعا فوق‌العاده است.

امکانات مناسبی در این منطقه برای گردشگران فراهم شده است. علاوه بر هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، کلبه‌های چوبی زیادی در اینجا وجود دارد که می‌توانید شب را در آنجا اقامت کنید. در برخی از کلبه‌ها برق وجود دارد و می‌توانید تا نیمه‌های شب از آن استفاده کنید. سازمان منابع طبیعی فقط برای حفظ فضای طبیعی و بکر منطقه و حفظ ظاهر اولیه زمین که عامل اصلی جذب مردم کنار آب‌و‌هوای مطبوع است، اجازه ساخت بناهای چوبی را می‌دهد.

1

اگر از تهران به روستای اولسبلانگاه سفر می‌کنید، باید وارد آزادراه قزوین - رشت شوید و 20 کیلومتر قبل از رشت به سمت جاده فومن، مسیر خود را تغییر دهید. با عبور از فومن، صومعه‌سرا و ماسال وارد جاده ماسال - گیلان می‌شوید و پس از گذراندن مسیری کوهستانی که خود یکی از جاذبه‌های سفر شما به این منطقه است به دهستان اولسبلانگاه می‌رسید.

بهترین زمان برای سفر به روستای اولسبلانگاه اواسط بهار تا اواخر تابستان است. اگر با هوای نسبتا سرد مشکلی ندارید، می‌توانید در پاییز نیز به اینجا بیایید و از طبیعت رنگارنگ لذت ببرید. اما قابل‌ذکر است که در فصل زمستان در روستای اولسبلانگاه هوا فوق‌العاده سرد است و جاده نیز در این فصل از سال امن نیست. بهتر است از تورها یا افراد باتجربه برای سفر در چنین ماه‌هایی استفاده کنید.

اجاره کلبه در اولسبلنگاه

اجاره کلبه در اولسبلنگاه یکی از بهترین راه‌‌های لذت از این سفر بی‌نظیر و هیجان‌انگیز است. شما به‌‍‌راحتی می‌توانید یکی از کلبه‌های این منطقه را به‌صورت آنلاین رزرو کنید. برای بررسی بیشتر این موضوع همین حالا به سایت علی بابا بروید و انواع تورها و محل‌های اقامت را در آن بررسی کنید. کلبه‌ای با هزینه اقامت برای هر شب 500 هزار تومان تا سه میلیون تومان یک سفر ایده‌ئال برای خود برنامه‌ریزی کنید.