تعطیلی مدارس زنجان فردا دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲؟

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به کاهش محسوس دما در سطح استان از امروز، شرایط یخبندان در نقاط مختلف حاکم خواهد شد.

الهام نجفی روز یکشنبه افزود: طی چند روز آینده دمای هوای اغلب مناطق استان به زیر صفر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته شهرهای قیدار با منفی ۶ درجه و حلب با ۱۴ درجه سردترین و گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بود، اضافه کرد: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان نیز در مدت یاد شده بین منفی چهار و هشت درجه بالای صفر گزارش شد.

این کارشناس ادامه داد: وضعیت جوی امروز استان صاف تا قسمتی ابری است که با وزش باد همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه وزش باد امروز در حد شدید و بسیار شدید خواهد رسید، گفت: بر اساس پیش بینی ها سرعت وزش باد در برخی نقاط استان به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

نجفی با بیان اینکه در این خصوص هشدار زرد هواشناسی صادر شده است، افزود: هم استانی ها با توجه به هشدار جوی زرد، از سفرهای غیر ضروری در مسیرهای کوهستانی خودداری کرده و همچنین ضمن به همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی از تردد و توقف در کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان خشکیده و کهنسال اجتناب کنند.

آیا مدارس تهران فردا دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ تعطیل است| تعطیلی مدارس تهران فردا؟

وی با بیان اینکه بارش‌های پراکنده طی چند روز آینده در استان رخ می دهد، افزود: میزان بارش‌ها در روز چهارشنبه بیشتر است اما به دلیل کاهش دما عمده بارش‌ها به شکل برف پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات و مناطق بادخیز وقوع کولاک برف محتمل است.

به گفته این کارشناس دمای فعلی شهر زنجان منفی ۲ درجه بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۶ درجه کاهش یافته است.