مدارس زنجان فردا سه‌شنبه تعطیل است؟

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: سرعت وزش باد طی امروز دوشنبه و پنجشنبه هفته جاری به حد نسبتا شدید و تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مرتضی قدیمی روز دوشنبه افزود: هم اکنون آسمان مناطق مختلف است ابری است و این شرایط تا اواخر چهارشنبه تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طی این روزها احتمال بارش های پراکنده و خفیف در برخی مناطق استان وجود دارد، یادآور شد: تا پایان هفته جاری هوای سرد و یخبندانی در استان حاکم خواهد بود.

قدیمی دمای فعلی شهر زنجان را منفی هفت درجه سانتیگراد بیان کرد و اظهار داشت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه کاهش یافته است و به دلیل وجود رطوبت و وزش باد دمای محسوس می تواند بسیار کمتر از میزان واقعی باشد.

وی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ایستگاه فرودگاه زنجان با منفی ۱۰ درجه سردترین و گیلوان با ۱۱ درجه گرمترین مناطق استان بودند، گفت:‌ در این مدت زنجان با دمای منفی هفت درجه به عنوان سومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان منفی هفت و صفر درجه، ابهر منفی هفت و منفی یک درجه، خرمدره منفی هشت و منفی یک درجه، آببر منفی ۲ و هفت درجه، قیدار منفی ۹ و منفی یک درجه، سلطانیه منفی هفت و صفر درجه و ماهنشان منفی ۶ و چهار درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.