آخرین خبرها از سیل سیستان‌وبلوچستان

مدیر بحران سیستان و بلوچستان گفت: «با ورود سامانه بارشی به استان بارندگی با شدت زیاد در جنوب استان رخ داد که باعث طغیان رودخانه‌ها ، مسیل‌ها و جاری شدن سیل و بسته شدن برخی مسیرهای اصلی و تعداد زیادی از راه‌های روستایی شده‌است.»

مجید محبی افزود: «هم اکنون بارندگی قطع شده و نیروهای خدماتی و امدادی در تلاش هستند تا راه‌های مسدود باز شود. آمار دقیقی از تعداد راه‌های روستایی مسدود نداریم، اما مسیرهای اصلی مسدود مشخص است.»

آخرین خبرها از سیل سیستان‌وبلوچستان

به گفته محبی، مسیرهای اصلی دلگان _ ایرانشهر، دلگان _ ذهکلوت، مسیرهای فرعی قصرقند _ نیکشهر، قصرقند_ جکیگور، نیکشهر _ بنت، اسپکه_ چانف، اسپکه _ مسکوتان، فنوج _ اسپکه، فنوج _ کتیج _ رمشک و ایرانشهر_ مهرستان، ایرانشهر ـ خیرآباد، فنوج ـ بنت مسدود است.

طغیان رودخانه‌های فصلی کاجو، کهن، چرک و شارک بخش تلنگ در شهرستان قصرقند، باعث شده تا مسیرهای منتهی به بخش تلنگ هم از طرف چابهار و هم از طرف قصرقند و هم دسترسی به داخل بخش بسته شود. راه دسترسی ۴۰ روستای شهرستان قصر قند نیز مسدود است. راه ارتباطی بیش از ۲۳۰ روستای بخش‌های مرکزی، آهوران و بنت در شهرستان نیکشهر نیز مسدود شده‌است.

نیروهای امداد و نجات و اعضای مدیریت بحران آماده‌باش هستند و دستگاه‌های سنگین راه‌سازی برای خدمات رسانی به مناطق مختلف شهرستان‌های جنوب استان اعزام شده‌اند.