از تعطیلی مدارس استان زنجان فردا چهارشنبه ۱۶ اسفند چه خبر؟

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: فعالیت سامانه بارشی مستقر در منطقه روز چهارشنبه متوقف می‌شود و روز پنجشنبه شاهد بارش‌‎های رگباری و وزش باد نسبتا شدید در مناطق مختلف استان خواهیم بود.

حسین سلطانی افزود: بارش های روز پنجشنبه در نواحی سردسیر و ارتفاعات استان به صورت برف خواهد بود و وقوع رعد و برق نیز پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر آسمان اغلب مناطق استان ابری و مه آلود است، یادآور شد: این شرایط در برخی نقاط با بارش برف همراه است.

سلطانی به هشدار سطح زرد صادر شده برای استان اشاره و تاکید کرد: بر این اساس هموطنان از سفرهای غیرضروری، تردد در مسیرهای کوهستانی و حضور در ارتفاعات استان خودداری کنند.

وی با بیان اینکه طی روزهای پیش رو به خصوص هفته آینده هوای نقاط مختلف استان گرمتر می شود،‌ گفت: دمای فعلی شهر زنجان یک درجه است که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش دارد.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان صفر و هشت درجه، ابهر صفر و ۶ درجه، خرمدره صفر و هفت درجه، آب‌بر پنج و ۱۳ درجه، قیدار منفی یک و چهار درجه، سلطانیه منفی ۲ و ۶ درجه و ماهنشان سه و ۱۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

از تعطیلی مدارس استان زنجان فردا چهارشنبه ۱۶ اسفند چه خبر؟

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.