نتایج اولیه آزمون استخدام معلم ابتدایی؛ ۱۴ فروردین

حمید طریفی حسینی؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در مورد آزمون استخدامی اظهار کرد:  636 هزار نفر در مرحله کتبی آزمون استخدام آموزگار در روز جمعه 18 اسفند شرکت کردند  و 28 هزار نفر به‌عنوان آموزگار ابتدایی و استثنایی جذب خواهیم کرد.

وی افزود: سازمان سنجش تلاش می‌کند تا 14 فروردین نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار را اعلام کند و از 20 فروردین کانون‌های ارزیابی را مستقر کنیم و تا 28 اردیبهشت فرایند ارزیابی تکمیلی انجام خواهد شد. تلاش می‌کنیم قبل‌از آزمون استخدام دبیر نتایج آزمون ابتدایی را اعلام کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در خرداد نتایج نهایی آزمون استخدام آموزگار را اعلام کنیم و در خرداد 1403 دوره مهارتی یک‌ساله معلمان جدید اجرا خواهد شد تا در مهر ماه وارد کلاس درس شوند.

طریفی حسینی خاطر نشان کرد: از 28 هزار نفر ظرفیت استخدام برای آموزگاری ابتدایی، 1168  نفر آموزگار مدارس استثنایی هستند‌.

 وی افزود: عوامل متعددی بر تأمین نیروی انسانی در مهر 1403 اثرگذار است؛ برخی معلمان علاوه بر کاری که انجام می‌دهند به‌ تدریس غیرموظف و حق‌التدریس هم علاقه دارند.  بازنشستگی نیز یکی از دلایلی است که می‌تواند در کمبود معلم مؤثر باشد راهکارهای متنوعی برای این موضوع طراحی شده و مهم‌ترین راهکار جذب نیروی انسانی تمام‌وقت به‌صورت رسمی از طریق دانشگاه فرهنگیان و پس‌از آن آزمون‌های استخدامی است‌.

وی عنوان کرد:  اتاق وضعیت نیروی انسانی تشکیل شده است، سازمان‌دهی نیروی انسانی سال آینده توسط این اتاق انجام می‌شود و جلسات آن برگزار شده است.

طریفی حسینی درباره توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی گفت: در قالب طرح شهید همت، 108 هزار نفر از معلمان ابتدایی در دوره‌های توانمندسازی شرکت کرده‌اند که بصورت حضوری و غیرحضوری انجام شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درمورد ارتقای سواد خواندن و زبان آموزی دانش‌آموزان ابتدایی عنوان کرد: زبان‌آموزی دانش‌آموزان با تأکید بر پایه اول ابتدایی از دیگر اقدامات معاونت ابتدایی است و بسته‌هایی تحت عنوان زبان‌آموزی طراحی شده است، 8 هزار مدرسه به صورت آزمایشی در این طرح شرکت داشتند و بر مهارت‌های پایه‌ خواندن دانش‌آموزان و  تقویت مهارت‌های زبانی و سواد خواندن و تقویت زبان و ادبیات فارسی در دانش آموزان که زبان معیار آموزش است تأکید شده است.

نتایج اولیه آزمون استخدام معلم ابتدایی؛ ۱۴ فروردین

وی اضافه کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم که یادگیری عمیق‌تر دانش‌آموزان اتفاق بیفتد چراکه ارتباط بین معلم و دانش‌آموز از طریق زبان فارسی است.