هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۱۱؛ هشدار هواشناسی برای ۱۷ استان

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در استان اردبیل، شرق آذربایجان شرقی، شرق خوزستان،‌ چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، فردا و روز دوشنبه در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، برخی مناطق کرمان، جنوب استان‌های یزد و اصفهان بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در برخی مناطق گردوخاک و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه این وضعیت در گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی روی می‌دهد. سه‌شنبه آینده در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی،‌شمال فارس، ارتفاعات کرمان،‌جنوب و غرب اصفهان،‌ ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه ابرناکی و رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق در کرمان،‌فارس،‌غرب و شمال هرمزگان و بارش‌های پراکنده در ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس ادامه دارد.

به گزارش تسنیم،‌ طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق گردوخاک خواهیم داشت که سبب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: بعدازظهر شنبه 1403/01/11

زمان پایان: دوشنبه 1403/01/13

نوع مخاطره: بارش باران، رعدوبرق، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف، وزش بادشدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه.

منطقه اثر:

شنبه 1403/01/11: نیمه شمالی اردبیل، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، شمال شرق آذربایجان شرقی، شرق کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و ارتفاعات استان فارس.

یکشنبه 1403/01/12: چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، نیمه شمالی استانهای فارس و کرمان، جنوب یزد، ارتفاعات استانهای تهران، سمنان، البرز، گیلان و مازندران.

دوشنبه 1403/01/13: چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس، کرمان، ارتفاعات هرمزگان، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات استانهای البرز، تهران، سمنان و مازندران.

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۱۱؛ هشدار هواشناسی برای ۱۷ استان

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی.