امدادگران هلال احمر بیمار دچار ایست قلبی در امامزاده صالح را به زندگی برگرداندند

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پیامی از اقدام به موقع و نجات‌بخش امدادگران در احیای بیمار دچار ایست قلبی در امامزاده صالح تهران، قدردانی کرد.

«بسم الله الرحمن الرحیم

امدادگران محترم جمعیت هلال احمر استان تهران

با اهدای سلام؛

تلاش‌تان برای نجات جان یک بیمار در امام‌زاده صالح تهران که دچار ایست قلبی شده بود؛ اقدامی خداپسندانه و در راستای عمل به رسالت اصلی جمعیت هلال‌احمر مبنی بر زندگی بخشیدن به انسان‌هاست که قطعاً ثواب آن بویژه در شب‌هایی که قدر و منزلت آن به اندازه هزار ماه است، نزد خداوند متعال محفوظ و مصداق عینی این آیه شریفه است: "وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا" و هر کس نفسی را حیات ببخشد، مثل آن است که همه مردم را زندگی بخشیده است.

ضمن ارج نهادن و قدردانی از این حس و وظیفه انسان‌دوستانه شما؛ از خداوند متعال برایتان سلامتی و آرامش در زندگی و توفیق روزافزون خدمت به مردم را خواستارم.

پیرحسین کولیوند

رئیس جمعیت هلال احمر»

امدادگران تهرانی ناجی بیمار دچار ایست قلبی در امامزاده صالح+ فیلم

گفتنی است؛ ساعت ۲۱:۵ شب ۱۴ فروردین؛ بدحالی یک زائر ۵۶ ساله در امامزاده صالح تهران به تیم‌های هلال‌احمر حاضر در محل اطلاع داده شد.

ساعت ۲۲ بیمار با کاهش سطح هوشیاری بررسی، و عملیات احیای قلبی و ریوی (CPR) توسط امدادگران هلال‌احمر شعبه شمیرانات انجام و در نهایت، مصدوم پس از نجات و بازگشت به زندگی توسط اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد.