ویژه برنامه‌های شهرداری تهران برای روز عید فطر

مصطفی زیبایی‌نژاد درباره جزئیات ویژه برنامه‌های «عید بندگی و همبستگی»، اظهار کرد: همزمان با وداع ماه مبارک رمضان و با فرارسیدن عید سعید فطر که عید همبستگی و همدلی امت مسلمان ایران اسلامی و جهان اسلام است پس از یک‌ ماه عبادت خالصانه به درگاه خداوند متعال، با ویژه برنامه‌های فرهنگی، آیینی و مذهبی با شعار «عید بندگی و همبستگی»، تهران به استقبال این عید بزرگ می‌رود.

وی با اشاره به فضاسازی سیمای بصری شهر به مناسبت عید سعید فطر و با شعار «عید بندگی و همبستگی» تصریح کرد: این ویژه برنامه‌ها با هدف معرفی عید سعید فطر به عنوان بزرگترین عید مسلمین جهان با محوریت وحدت و همبستگی امت اسلامی و ایجاد فضای شاد و به یادماندنی برای کودکان و همچنین توسعه و ترویج رویکرد خانواده محوری در طراحی و اجرای فعالیت‌ها برنامه‌ریزی شده است.

ویژه برنامه‌های شهرداری تهران برای روز عید فطر

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در تشریح جشن‌های محوری این عید بزرگ ادامه داد: جشن‌های عید سعید فطر در پایتخت از 5 شب انتهایی ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان تعطیلات عید سعید فطر ادامه خواهد داشت. این جشن‌ها به صورت ویژه و محوری در 4 نقطه از سطح شهر از جمله شهر شهدای فرهنگسرای خاوران در جنوب شرق تهران و بوستان لاله در مرکز تهران که در طول ایام ماه مبارک رمضان نیز میزبان شهروندان پایتخت بودند و همچنین در بوستان ملت در شمال تهران و ضلع شرقی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در جنوب تهران برگزار می شود.

وی افزود: جشن‌های بزرگ دیگری نیز در بوستان‌های نهج‌البلاغه، پلیس، سمیه و باغ موزه قصر به ترتیب در مناطق 2، 4، 14 و 7 با برپایی استیج‌های شاد فرهنگی و هنری و با حضور هنرمندان، خوانندگان، مداحان و شاعران مطرح کشور برپا می‌شود. همچنین ویژه برنامه‌های شاد و غرفه‌های مخصوص کودکان، مراسم تقدیر از روزه اولی‌ها و فضای بازی‌های کودکانه در کنار آن برگزار می‌شود.

زیبایی‌نژاد اعلام کرد: برنامه‌های روز عید سعید فطر با پویش محوری #نماز_بیعت در محل مصلی تهران قبل و بعد از برپایی نماز عید فطر برگزار می‌شود. این برنامه‌ها شامل برپایی استیج‌های جشن و برپایی پردیس‌های فرهنگی و اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی با اجرای سرود روزه اولی‌ها، حضور هنرمندان، ورزشکاران، مادحین و... است و همراه با برپایی موکب‌های پذیرایی از نمازگزاران برگزار می‌شود.

ویژه برنامه‌های شهرداری تهران برای روز عید فطر

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: در این روز برنامه‌های ویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان شامل جشن‌های عبادت ویژه روزه اولی‌ها، استقرار اقلام ورزشی و بازی‌های کودکانه و همچنین اهدای عیدی  به کودکان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: اجرای مراسم نورافشانی هر شب در محل جشن‌های عید سعید فطر و بویژه در شب عید سعید فطر در نقاط محوری تهران و پذیرایی از شهروندان با برپایی ایستگاه‌های صلواتی در معابر اصلی و  در روز عید از دیگر برنامه‌های عید بندگی و همبستگی در پایتخت است.