به گزارش افکارنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری محمد بن عید الحربی گفت: تمام بالگردهای شرکت کننده در اجرای این طرح به پیشرفته ترین فناوریها برای انجام ماموریت نجات، آتش نشانی و کنترل بزرگراهها در طول شبانه روز مجهز هستند.

وی افزود: موفقیت بالگردها در حمایت از واحدهای زمینی در خلال موسم حج و عمره در طول سال‌های گذشته، اعتماد به آن در ارائه خدمات امداد و نجات در مناطقی را که شاهد ازدحام و ترافیک است، افزایش داده است.

فرمانده هواپیمایی امنیتی عربستان سعودی با اشاره به افزایش تعداد بالگردهای شرکت کننده در طرح امنیتی عمره رمضان در مکه مکرمه گفت: تمام بالگردها به سیستم‌های دید در شب، دوربین‌های حرارتی و دستگاه‌های کنترل و بررسی شرایط آب و هوایی و تجهیزات اطفای حریق مجهز هستند به طوری که هر کدام، محموله آب به وزن ۴۰۰ تا ۵۰۰ لیتر به همراه دارد تا در شرایط آتش سوزی وارد عمل شود.

سرلشگر الحربی بیان کرد: همچنین تمام بالگردهای شرکت کننده در اجرای طرح دفاع شهری به جدیدترین فناوریهای ارتباطاتی مجهز هستند که قادر به انتقال تصاویر تلویزیونی زنده و مستقیم به مراکز عملیات دفاع شهری هستند که به گرفتن تصمیم مناسب در شرایط غیرمنتظره در اسرع وقت به ویژه در حالتهای ترافیک و ازدحام در اطراف مسجدالحرام کمک می کند.