با رژیم غذایی مناسب ابتلا به رماتیسم مفصلی را کاهش دهیم

به گزارش افکارنیوزبه نقل از باشگاه خبرنگاران، عماد معصومی، متخصص تغذیه و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: ‌ عضلات، مفاصل و استخوان های بدن به دلایل مختلف می توانند دچار مشکل و اختلال شوند که یکی از مهمترین دلایل آن تغذیه نامناسب است.

وی با اشاره به نقش غیر قابل انکار تغذیه مناسب در سلامتی مفاصل بدن، ‌ تاکید کرد: رعایت یک رژیم غذایی صحیح، علاوه بر پیشگیری و کاهش خطر ابتلا به روماتیسم مفصلی، به درمان این بیماری و کاهش دردهای ناشی از آن نیز کمک می کند.

معصومی گفت: ‌ اسیدهای چرب امگا ۳ و کپسول حاوی آن از جمله مهمترین مواد غذایی است که بر روی مفاصل بدن تاثیر گذاشته و می تواند خطر روماتیسم مفصلی را کاهش داده و در افراد مبتلا نیز به کاهش شدت بیماری کمک زیادی بکند.

وی یادآور شد: ‌ماهی روغن زیتون و دانه های خوراکی مانند گندم‌، ‌ لوبیا، سویا و بذر کتان از جمله مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است.

معصومی خاطر نشان کرد: مصرف ویتامین هایی همچون ویتامین C، E، B۶، B۱۲، نیز به سلامت مفاصل و پیشگیری و همچنین درمان روماتیسم مفصلی کمک می کند.

وی گفت: ‌ ویتامین های فوق در غذاهایی همچون محصولات لبنی، سبزیجات، میوه ها، ‌ جگر، ‌گوشت قرمز، دل، قلوه، ماهی و روغن آن وجود دارند.

معصومی با بیان اینکه برای پیشگیری از مشکلات مفصلی باید از همان دوران کودکی به یک تغذیه مناسب عادت کرد، خاطر نشان کرد: باید مواد غذایی مرتبط با سلامت مفاصل که به تعدادی از آنها اشاره شد را با یک برنامه ریزی دقیق در رژیم غذایی روزانه گنجاند تا کیفیت زندگی ارتقا یابد.